Hej Yosa!
Du förbereder dig ju suveränt mycket - jag är säker på att många får massor av frågetecken uträtade i den här tråden! =D>
Jag fastnade för ditt senaste inlägg - den om din väninna och hennes barn. Hon gör inte fel, hon gör också rätt. Inte på det det sättet du vill göra med dina barn, inte på det sättet jag valt att göra. Men för henne och hennes familj så är uppenbarligen ett annat sätt rätt.
Visst har Mia rätt, med att man som barnaboksförälder reagerar på hur andra gör med sina barn, och tänker att sådär skulle JAG inte gjort. Men man får lämna det där, om inte vederbörande är missnöjd med situationen och ber om råd.
Jag är övertygad om att det finns massor av sjalbarn och AP-barn, som både sover gott och äter bra, just för att deras föräldrar tror på det dom gör. Det som är gemensamt är
attityden, och glädjen och kärleken till barnen.
Och så får man lita till att folk som är missnöjda med sin situation förändrar den. Vare sig man är barnaboksförälder eller inte

Jag ger inte råd till folk, om dom inte verkligen frågar. Däremot kan jag berätta att Barnaboken har gett oss ovärderligt stöd detta första år, och ge bort Barnaboken till vänner som är gravida. Vad dom gör med den informationen, är helt upp till vännerna
Bara mina tankar, om något du egentligen inte alls frågade om
Kram Jenny