Tack anna för peppet.
Nej jag ska väl inte ge upp i största allmänhet, men vargarna springer numer runt vagnen när jag vagnar.
SKulle vilja citera Mindy för jag känner likadant: det känns som "NOLL EFFEKTS-VAGNING! Det blir tvärtyst efter bara 3-4 drag. Ofta inom 10 sekunder. Det är alltså inte så att det är utan effekt men det är verkningslöst för att sova vidare! "
Och då har jag försökt läsa och lära, läsa och lära och gått igenom:

vagna på minsta gruff

vänta till skrik som accelererar

vagna till sömns
liksom det rätta:

intevagna mer än vagna

tänka "inte underhållning inte underhållning"

backa ännu mer på vagningen och vagna mkt kort som tydliga besked, till stilla och tyst (går ju på några sekunder), kolla klockan och anteckna (fast det känns mer som "skrikmetoden" eftersom skriket accelererar varje gång och jag ska backa och inte vagna så mycket, till slut blir han ju utmattad och svettblöt)
Och så håller det på till dess det är dags att amma nattmål.
Obs, han är mycket bra på att somna själv både dag och kväll. Mätt och belåten, småvaken men somnar själv, utan behov av rörelse i vagnen s a s.
Några enstaka gånger har vagningen funkat på ca 5 min, men aldrig i sammanhanget "nattmål". Det har varit vid för tidigt uppvak på dagen, eller då han vaknat till och skriker vid någon helt annan tidpunkt, t ex kl 00.15. DÅ funkar det, men inte då hans lilla hjärna verkar inställd på mat. Då verkar ingenting kunna rubba honom. Trots att han är 6 veckor.
Därför är jag på väg att ge upp
nattvagningen och invänta att han skjuter fram det successivt av sig själv. För det vet jag ju hände med storebror som inte BB-barn förrän vid 1 års ålder. Han sov 22-02 vid 2 mån ålder, 22-03 vid 3, 22-04 vid fyra mån ålder och till 6 vid 5-6 mån ålder. Det blir ju s a s mer sömn för oss båda på det sättet. OM jag inte lyckas komma tillrätta med nattvagningen vill säga.
Har ju fått personliga råd av AW (TACK!!) men det funkar inte ändå för mig. Skogspromenad, uthärda än längre än lillen, tja...
Det som återstår är mer mat i form av tillägg på kvällen ju. Tycker mig kunna säga att han får tillräckligt, inkl en rejäl slurk kl 22 (räknade till 108 klunkar, paus, ytterligare 28 klunkar, sedan lite småsugande - inte för att det säger något men nåt ska man ha att göra när man ammar i mörker.

). Men mycket kanske vill ha ännu mer.
Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.