Nu är det ett par veckor sen som jag hörde av mig..
Tänkte uppdatera
Här hemma hos oss har det gått lite framåt och lite bakåt.
Våra två "projekt" med lilla damen har varit att få henne att sova utan uppvak mitt på dagen, samt att få henne att inte vakna så tidigt på morgonen.
Mitt på dagen har faktiskt börjat bli bättre! Hon sover oftast utan uppvak 1,5-2h mitt på dagen! Vilket känns helt underbart
Men morgonarna är väldigt svajiga fortfarande. Hon har sovit ända till halv sju - sju många morgonar, men nu sista veckan så har det blivit halv sex vilket inte känns jättekul.
Men jag anar att jag kanske måste redigera schemat nu när hon är 5 månader. Funderar på att göra 19-07, 45-2-20. (15,05).
min taktik för de tidigare morgonarna är att ge pangramsa och sen göra inget. Det funkar ibland, men oftast inte.
Så from idag så justerar vi hennes schema på dagen, hoppas att det ger resultat!
Annars så har vi en väldigt glad liten tjej, hon skrattar mkt och är med i familjen på ett underbart sätt!
Hon har även börjat vända sig från mage till rygg i sängen men inte som vi har sett än när hon är vaken. Hon blir väldigt arg och ledsen när hon hamnat på rygg på natten/vilostunderna, så då får man snabbt gå in och vända henne.
ok, snabb uppdatering från oss! Vi fortsätter med damens lilla projekt
ps. måste bara delge en rolig grej!
Vi var bortbjudna igår och det var full rulle men mängder av barn, vuxna, musik och allt sånt...
Jag la henne att sova i vagnen som vanligt vid 7, ramsade och la på en tunn sjal för mörker. Hon gnällde lite protest och somnade på några minuter.
Sen gick jag och satte mig och pratade vidare med de andra gästerna. Efter en kvart eller så började de andra undra var hon hade tagit vägen och när jag sa att hon sov, så blev de helt shockade och fattade inte hur fort det gick, och sov hon hela natten osv....
så sen blev det en reklamstund för AW-metoden
kram