Hej kära alla!!
Nu var det ju såå länge sen jag skrev och dagarna flyger fram. Jag måste erkänna att det inte blivit så mycket av schemaspikningen

pga massa saker, besök, resa till min syster och så denna märkliga ökningsperiod. Men trots det så har vi det bra

och som flera har sagt så kommer det ju rätta till sig så småningom och det viktigaste är ju att vi njuter till fullo av vår lilla skrutteman

! Han är så härlig nu, lyfter huvudet höögt och blir mer och mer aktiv (när han är vaken, vilket inte är så ofta...

)
Tack för uppmuntran SaraMilana

! Jag gör numera som lgh 140 och det resulterar i mycket mindre gråt och tandagnisslan.
Fast nu har nappen både åkt in och ut och in igen...jag tycker han äter markant sämre när han har napp så jag ska försöka använda den så lite som möjligt. Men vi har haft en ökningsperiod (tror jag i alla fall, fast den väl inte finns i BB) just när mina bröst ställde in sig på att minska produktionen

](*,) ...så det blev ett våldsamt sugbehov helt plötsligt och jag vill inte ha sår på vårtorna så nappen åkte in igen.
Jag har nu när jag försökt införa något slags schema tagit mig friheten att revidera det lite...

Men jag vill verkligen leda honom och hinna väcka honom i långlurarna så jag har kortat dem till 2 h eftersom han alltid vaknar själv efter 2 h och 15 min. Dock är han väldigt trött och lättretlig på eftermiddagspasset och kvällen...så jag vet inte.
Annars är förmiddagarna och nätterna klockrena medan eftermiddagar och kvällar är ganska jobbiga ibland med alldeles för många timmar att slå ihjäl för denna tröttis. Tredje passet orkar han sällan mer än 1 h innan han däckar. Och mycket täta amningar blir det också. Jag får det bara inte att gå ihop! Eftermiddagsluren på 1,5 sitter väl varannan gång men allt som oftast är han klarvaken efter 45 min och somnar inte om (ligger dock snällt vaken i vagnen en mycket lång stund innan han klagar). Tips

Övertrött

Återgå till extremt mycket sömn
Vakenpasset på kvällen är ganska segt men vi försöker göra allt för att hålla honom vaken och det känns som att 2 h med 20 min lur är fullt möjligt att nå, och sen lite läggtid på det. Men hur ska vi då få ihop dagarna? Så här ser det (typ) ut nu:
6.30 Godmorgon!! SM1
7.30 Sova 2
9.30 SM2 (vänta med maten till 10 om det går

)
11.00 Sova 2
13.00 SM3
14.30 Sova 1,5
16.00 SM4 med 20 min lur vid kvällstrasslet (vid ca 1 h vaken)
18.30 Godnatt! (Lägga lite tidigare, typ 18.15) (Luras vi med godnattet

)
19.15 Kvällsslurk

(som för honom alltså är att betrakta som ett nattmål)
19.30 Sova natt 8 h
03.30 Nattmål
Kvällsslurken behövs för att han ska orka få i sig det sista och Irmasmamma sa att den ska komma tätt inpå målet. Men han har ju faktiskt typ 5 lurar på det här schemat...haha! Hjälp vad ska vi göra?!
Jag vet att jag inte får utvärdera innan jag verkligen kört, men undrar vad ni tycker om det nya schemaförslaget? Det gamla schemat sitter ändå inte...jag tog nog era ord om att ta det lugnt på lite för stort allvar!
Alternativet jag har är att pressa in honom i ett färdiggjort schema och hoppas på att attityden gör det omöjliga möjligt. Om inte annat får jag lita på Irmasmamma (och SaraMilana) att allt ändå löser sig vid tre månader!
Godnatt!