Tillsvidare har jag bestämt mig för att vänta med schema. Det är svårt att hålla båda vakna en viss tid samtidigt och de kan ännu inte vänta på maten, så jag styr mattiderna och låter dem vara vakna så länge de orkar i samband med varje mål. Sedan vagnar jag helt enkelt om de vaknar innan nästa mål ska börja. För oss funkar det faktiskt riktigt bra - jag får ordning på dygnet och kan sluta räkna vakentimmar
6-6:30 frukostmålet börjar serveras. Förutom mat och blöjbyte brukar vi hinna med några minuters magträning à la nakenfis på badrumsgolvet (stående inslag vid blöjbytet eftersom det är så varmt och skönt här
9:30-10 börjar lunchen. Här kan vi ibland komma upp i 1 h 45 min vakentid men oftast 1,5.
13:30 mellis. Detta är enda målet det kanske går att hinna ut innan de somnar. Liten promenad i tvillingvagnen här alltså. Vakna 1,5-2 h.
16:30 är det middag. Sista målet ska det ju hinnas med att äta, bada och äta kvällsslurk så det är säkert därför de kan bli övertrötta här - tar ju lite tid. Bäst går läggningen om de kommer i säng (vagn) strax efter 18. Läggs numera aldrig senare än 18:30.
Oftast har vi två nattmål men de senaste dagarna har de tyvärr blivit tre. Plus en hel del skarvande och annat okul. Men vi backar sakta men säkert med målet i sikte.
Jobbar stenhårt på att servera alla rätter inom timmen för att aptiten ska vara bättre nästa mål. Måste oftast använda marginalkvart. Jag tror att det är här vi behöver lägga mest kraft för att få till nätterna. Får dock inte i mer bröstmjölk och flaskan ratas alltmer. Tänker alltså att jag får avvakta tills de äter riktig mat innan nätterna styrs upp mer. Tills dess jobbar vi på smidigare läggningar och mindre skarvande på nätterna
Blev en uppsats det här... Jag tycker så mkt om att läsa om hur ni andra har det så det kanske finns fler som jag