Även dagslurarna har börjar krångla. Hon vaknar ofta efter 30 min när hon ska sova 45. Och på långluren tar hon ibland upp till 30 min på sig att somna och vaknar sedan 20 min tidigare vilket innebär att hon bara får mindre än 1 timmes sömn.
Har även fortfarande problem med kvällsläggningen då hon gallskriker. Hur länge ska det pågå? Har svärmor som kommer på besök om en vecka och är jättenervös att hon kommer att tycka att vi är dåliga föräldrar som bara låter vårt barn skrika utan att gå in till henne.
Dagsläggningarna går dock bättre och där blir det bara några frågor innan hon somnar.
Nu känns det alltså som om hon inte fattar vad hon ska göra när vi ramsar, dvs somna om. Utan hon somnar på kvällen för att hon är trött av allt skrikande och hon ligger och väntar ut tills hon får komma upp på morgonen. Hur gör jag när jag ska få henne att somna om? Tex när hon vaknar 15 min innan på kortluren? Ska jag noncha henne? Hon är inte missnöjd. Eller ska jag ramsa henne direkt när hon vaknar, både på dagslurarna och tidiga mornar? Vill ju inte ge en hel del trafik tidigt på morgonen, eller fastna i en diskussion.
puh, många frågor blir det men det känns som att man vill göra allt rätt så att man inte halkar av banan för det bästa är iallafall att hon sover hela natten mellan 19.30 - 05.30
funderar även på att börja lägga henne inne på långluren. När kan man blanda utelur med innelur? Ibland är ju vädret dåligt och ibland ska man någonstanns och då är det perfekt att hon sover i vagnen