Jag har sammfogat dina trådar, eftersom vi gärna håller oss till en tråd rörande samma barn. Dock kom trådarna i fel ordning. Hoppas det är ok, annars flyttar jag dem!
Iallafall detta var ditt senaste inlägg:
Du fortsätter fint och försiktigt. En gång är ingen gång. Metodiskt arbetar du vidare. Får Viggo tillräckligt med mat på dagarna så behövs det inte något nattmat längre. Dessa vargar måste du skjuta! Viggo vill inget annat än att sova men har lite dålig kläm på det, men snart så.Viggo11 skrev: Hej,
Vår första kväll och natt har gått av stapeln och till en början gick allt lysande, nästan för bra. Tog bara 12 min vid läggning första gången!! sen ett uppvak vid 02.50 jag lägger tillrätta, buffar kort, solfjädrar, ramsar mig ut ur rummet-bekräftar an somnar om. 04.00 vaknar han igen men är jätteedsen, panikskriken sätter fart och jag gör som man ska, enligt konstens alla regler (som ovan) ett antal gånger. Men han slappnar knappt av i kroppen och slutar inte panik skrika. Eftersom man inte klarar hur länge som helst, och så vet jag med mig att han tidigare varit en hungrig kille på natten så jag gav honom lite mat. Han sög så hårt så jag trodde flaskan skulle gå sönder, släppte flaskan när han kände sig nöjd, jag rramsade mig ut och bekräftade sen. Han svarade och somnade sen om.
Min fråga är nu - har jag sabbat allt eftersom jag gav honom mat? Hur går jag vidare natten som kommer?
Känner redan nu att jag är en vinnare för han liger fortfarande och klockan är 05.25 i vanliga fall har vi varit uppe i 3 timmar redan...
Tacksam för lite peppning inför kommande dag och natt. Det är lätt att tappa modet... =(
Natt 2 kan startar du alltid med ramsa när Viggo behöver hjälp. Krisar det så får du använda krisverktygen-solfjädern. Men gå inte in efter direkt efter du ramsat då desarmerar du den. Försök etablera dialogen och få ner topparna. Med attityd så fixar du detta! Peppa dig med läsning i boken är mitt råd.