Tack för dina värdefulla råd frk carlsson! Nu backar vi tillbaka fint och lugnt och sambon får börja lägga när det känns som han är med på banan också. Jag blev för ivrig. Har varit så bunden så länge nu pga amning så jag vill göra mig fri från att ALLTID behöva lägga, sova hemma och vara hemma kring läggning. Men, som sagt, vi väntar.
Natten var annars kanon, trots "kaoset" igår vid läggning. Han vaknade en gång vid 3, jag gick upp och spolade i kranen 5 sek, han somnade på 3 röda. Gott.
Sambon passerar där han sover vid 06, hörde att han vaknade till då, men somnade om själv. Mkt bra.
Väckte honom vid 0730. Kanon!
Har tyckt att han inte vill sova sina 1,5 h. Så nu gör jag följande justeringar: Lägger fm-vilan tidigare 45 min (marginalkvartar mig dit på 3 dagar) och sen tar jag bort em-vilan på 20. Då blir det 12h-45 min-1,5h.
Han var sur och gnällig idag, men det var nog pga den indragna em- vilan. Han vänjer sig nog snart. Somnade som en gris på 3 minuter med max 30 sek gråt ikväll. Fasen vad stolt jag är! Det är verkligen en positiv sidoeffekt av kurningen. Jag kände mig så osäker och velig med barnen innan. Nu känner jag att jag verkligen har vuxit som förälder. SUPER!