Nu sitter jag här med cirka två timmar kvar till uppvak för lillen. Passar på att skriva, måste ju sova sen på dagen.
Aj, mina bröst.

De är vana vid nattamning... Men inget sånt i natt ju! [-X
Lyckades få honom att somna in på cirka 30 minuter. Han har hittills vaknat elva gånger.... Usch jag vet inte om jag har gjort rätt. De första gångerna kändes det som jag gjorde rätt med att liksom gå ut innan han hade somnat. De två senaste gångerna kändes han helt hysterisk och då gick jag till väga såhär (fast jag VET att det inte är så man ska göra): Han var skitarg och kändes inte liksom hysterisk, men rejält uppjagad. Jag lyckades lugna honom genom att ömsom buffa, ömsom solfjädra och när han till slut verkade slappna av och liksom börja somna in så gav jag bekräftelsen på att han gjorde rätt genom att ramsa i bekräftande ton och sen bege mig utåt under ramsningen. Ibland trodde jag att han var på väg att somna in men började då fäkta och jaga upp sig så då fick jag backa och börja buffa och solfjädra för att lugna honom. Jag gick på de sista två omgångarna bara ut när han var på väg att somna in. Det tog 40 resp 20 min totalt från att han vaknade till att han somnade de två sista gångerna.
Det som kändes positivt var att jag höll hans schema stenhårt idag, att jag lyckades få i honom mer mat än annars under dagen, att jag inte har tagit upp honom någon gång under natten, inte sagt någonting annat än ramsa, varit bestämd och målmedveten i mina handtag med honom (inget dutt och smek utan handfast och bestämt), att jag inte har ammat honom (vilket är den första natten på 8,5 mån) och att när jag var nära att ge upp för att han var så ledsen så funkade det att jag tänkte L U G N och försökte förmedla det i solfjädern. Låter kanske flummigt, men jag ville genom mina händer förmedla det till honom och han blev faktiskt märkbart lugnare då! =D>
Det som inte kändes bra var min "oförmåga" att kunna gå ut emellanåt och lyssna på hans reaktion. Och att jag TROTS att jag lusläst boken och läst flera gånger... ÄNDÅ kände att det hade krävts ÄNNU mer läsning....
Har någon tid med feedback? Tacksam för det i så fall.
Jag fortsätter med min kur här så länge!