Vilket fint inlägg du skrivit
=D>Mortuta skrev:I tre nätter så var han vaken en timme ungefär, fast han blev lättare att lugna för varje natt. Natt nr 4 tog min sambo och barnet sov heeela natten lång. Natt nr 5 blev lika ljuvlig
Precis exakt detsamma hände oss, när nattmålet försvann och det blev mer sömn började liten plötsligt vakna för tidigt. Det är för att de "tror" att de är utsövda, vilket de inte ärMortuta skrev:Efter det har han börjat vakna igen vid kvart i fem kvart i sex och halv sju. Har tagit upp honom kvart i sju för då är han så himla arg. Hur hård bör jag vara här på morgonkvisten?
Så håll era tider, marginalkvarten är ok men absolut inte tidigare än det. Den berömda VARGTIMMEN är en utmaning och det kan vara lite klurig att bli av med de tidiga uppvaken. Det krävs att man är konsekvent och inför EN strategi som man sedan håller sig till. Plötsligt en dag är de tidiga uppvaken ett minne blott.
Jätteviktigt att det är KOLMÖRKT, absolut kolsvart, gå in och kolla på dagen
Jag fick finfin hjälp med vargtimmen via denna favorit skrolla ner till "Tidiga morgnar och olika strategier" http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 24&t=14070
För oss tog det lååång tid, höll på i 6 veckorMortuta skrev:Hur lång tid brukar det ta innan han slutar vakna ett par ggr innan godmorgon? (vet att det är olika men på ett cirkus)
Vi ville också vänta men åkte på en "vändningscirkus" mitt i processen med uppvak i vargtimmen. Så då blev det hastigt och lustig fram med spjälisen för han hade inte en chans att vända i vagnen. För oss har det gått kanonbra och han sover bättre efter att han fick sin härliga säng med mer plats. Du kan ju buffa istället för vagna om du behöver lugna honom. Vi har vagnen brevid sängen som en extra nödlösning men den har fått stå orördMortuta skrev:Saken är den att just nu sover han i vagnen (i och med att ta bort nattmålet) och han börjar bli för stor och för rörlig i den, så jag vill helst ha han i spjälsängen. Tanken var lite att han skulle börja sova 12 timmar innan vi flytta till s.sängen igen.