Hej och tack igen för alla svar!
Som det ser ut nu kommer vi att starta en kur inom en månad, för tillfället håller vi på att renovera och iordningställa skruttans rum. Vi väntar också hem lägenhetens alla dörrar som håller på att fixas upp (har inte varit något vidare att leva utan t ex toadörr kan jag intyga

)
Sömnen funkar ok för tillfället, på dagen är det bara den långa luren det vaknas någon gång på om den inte tas i vagn. Penny somnar kl 19 men på kvällen behöver hon oftast hjälp att somna (lite buff) och sedan vaknar hon ALLTID efter prick 30 min med gråt men somnar om ganska lätt med lite buff. Efter det vaknar hon i regel upp en gång till kring halv tio med gråt. En gång förra veckan vaknade hon inte upp alls på kvällskvisten, då hade hon bara haft en 20 min lur på eftermiddagen, kan det ha något med det att göra?? :-k . Vidare vaknar hon en gång mellan 01:30-03:30 och vill äta, här vaknar hon inte med gråt utan ligger och snackar.
En gång har hon sovit över nattmålet, det skedde förra veckan. Nu när hon äter på natten äter hon dock bara ca 100 ml, och det går vääääldigt långsamt...
Min fråga är hur jag ska hantera "matuppvaket" under kur, självklart ignorerar jag snack men tillslut övergår det i gråt, dock inte i ledset gråt. Ska jag ramsa vid första stavelse från hennes säng eller avvakta? Fast ramsan kanske inte har så stor effekt första kurnatten?? Avvaktar man övergår det alltid i gråt efter ett tag och att buffa går inte alls, då eskalerar skriket bara.
Vi har under den här tiden jobbat mera på att hon ska somna in själv, och under dagen går det oftast bra, efter 5-10 min gnöl somnar hon men inte på kvällen...
Pennys schema ser ut så här och vi har en strålande glad tjej om dagarna
7.00 Godmorgon!
7.10 Frukost- Gröt med mycket päronpuré för att inte bli hård i magen, välling efter så mycket man vill ha
9.00 Sova 45 min
11.00 Lunch- Kött-och grönsakspuré och vatten att dricka, eventuellt fruktpuré som dessert
12.00 Sova 1,5 h
15.00 ”Middag” Kött-och grönsakspuré och vatten att dricka, eventuellt fruktpuré som dessert
16.00 Sova 45 min
18.00 Gröt med mycket päronpuré för att inte bli hård i magen
18.45 Godnattslurk- välling
19.00 Godnatt!