Hej igen!
Nu är första natten avklarad! HURRA!!! Är väldigt nöjd med mig själv, var så nervös innan.
Det gick hyfsat! Hon somnade utan napp och utan tutte och ammades inget på hela natten. Otroligt. Buffade och ramsade varierat när hon vaknade, ungefär som boken anger.
19.00 God natt
19.16 Somnade
19.51 Vaknar i panik och somnar om
20.50 Vaknar (mitt fel!!!, var inne och stökade i rummet.... hrmf...)
22.25 Vaknar
23.07 Grymtar (var nog inte vaken??, ramsade ändå)
02.37 Vaknar mkt ledsen, buffar 3 ggr kort, ramsar, somnar om inom 7 min!!)
04.15 Vaknar Buffar 3 ggr, ramsar, somnar om inom 5-10 min)
06.00 vaknar, buffar, ramsar somnar om!
06.23 vaknar, buffar, ramsar somnar INTE om. Gråter och jag ramsar och buffar till 06.45 då jag gör GOD MORGON!!!
Nu undrar jag ett par saker:
1. Det står att de inte får bli/vara ledsna, då ska man lugna. Men i natt upplevde jag att när hon är ledsen och jag buffar så blir hon ännu ledsnare.
2. Ju närmre morgonen vi kommer, ju svårare blir det att få henne att somna om (kanske inte så konstigt?). Men - efter 06.00 upplevde jag att ramsandet och buffandet störde henne mer än det gjorde nytta. Hon var arg, ledsen och förvirrad över att jag inte tog upp henne som jag brukar. Hur ska jag göra på morgontimmarna, jag vill verkligen inte göra morgon före 06.30 - det är min gräns!!! Om hon låg och snackade för sig själv och var nöjd vore det ju ok, men hon gråter och klagar. Hemskt.
TACK för hjälp och stöd!
Hoppas på snabbt svar inför natt 2!
Värme och kärlek
Ensamma mamman