Sigge fortsätter sin turné genom bebislivet med att sova hela natten (ca 20 - 06.30-07). Bara sådär. Som om det vore det mest naturliga för honom, och som om han inte gjort annat förut. Natt är natt och då vill han vara ifred.
Sigge-mamman däremot, hon vaknar alltid kl 05 och är alltid lika förvånad
Nu har daglurarna börjat trassla lite, jag tolkar det som en effekt av den goda nattsömnen, samt att Sigge nu orkar och vill vara vaken lite mer. Jag har som sagt strävat efter 2-2 under dessa veckor, med undantag för lunchluren som fått bli längre ibland (2,5) och sista luren som alltid blivit kort pga skarvning. Jag håller på att skrapa ihop ett schema som jag tänkte spika och börja följa till punkt och pricka på torsdag. Nu har vi ju haft det rätt "flytande" beroende på när morgonen börjat och det har gjort att vi lagt honom för natten på olika tider.
Schemat som jag tänkt för killen: (med marginalkvartar på dagen, och halvtimme till nattningen om det är väldigt trassligt)
7.00 Godmorgon! Mat
8.45 - 10.15 Sova
10.15 Mat
12.15-14.15 Sova
14.15 Mat
16.00 -17:30 Sova
17.30 Mat
19.30 Nattslurk
20.00 Godnatt
Hoppas det ser bra ut!
I helgen fick Sigge sin första smakis också, katrinplommonpuré (eftersom han är lite trög i magen så fick det bli det) och vi har fortsatt med att ge smakis sen dess. Roligt och gott tycker Sigge! Jag har backat HELT gällande trugandet vid matningarna med flaskan. Vill han ägna sig åt att spana in katten istället så får han göra det. Jag erbjuder. Spottas det ut bryter jag DIREKT och vi gör ngt annat en stund, sen erbjuder jag igen osv osv, och Sigge sköter det där fint, tycker att nätterna är ett bevis på det så nu har jag slutat stressa upp mig över det. Någon gång har han vaknat efter 45 minuter när vi lagt honom för natten och då ger vi en sängfösare så somnar han om gott
NU börjar jag fatta vad det här handlar om! Och NU börjar det bli ROLIGT!
Kram fr Sigge-mamman