I natt har hon det återigen jobbigt nu runt midnatt. Det har nu gått 1 timme och 10 minuter och fortfarande är det gråt!
Nu har hon somnat till slut, och jag tycker INTE om att det ska vara gråt in i sömnen. Funkar ju inte att ramsa henne när hon är så upprörd, och jag kan ju inte stå inne vid hennes säng och verktyga hela tiden utan ge henne en chans att komma till ro själv. Vips har hon somnat men ofta mitt i ett utbrott. Det blir så fel!
Dagssömnen har gått riktigt åt skogen. (Misstänker starkt att det är för att detta inte satt sig som nätterna fortfarande är småstökiga.) Hon sover inne på mage i vagn. Den enda lur som fungerar riktigt bra är den första, 8.15-9. Då är hon så nöjd att bli lagd och somnar lugnt och fint. Men de övriga är bara ett långt jobb med att få henne att somna... hon står på knä i vagnen, skriker och gungar fram och tillbaka. Hon sover inte ens hälften av den tänkta tiden. Värst är det på sista luren, igår somnade hon 15.35 (ska sova 14.30 - 16). Jag får liksom inte till det och mot slutet av sovstunden är jag själv så frustrerad och stressad över att hon inte sovit att det naturligtvis smittar av sig. Hon sover i vagnen för att det var det som gällde innan vi började kura och det fungerade bra då och jag ville inte ändra inför kuren, men jag tror egentligen att hon skulle sova bättre i sin säng. Nu ska vi inte ändra nu mitt i uppföljningsveckan men jag kan inte låta bli att tänka lösningar... Ramsan tar inte alls på dagen så jag kör vagning istället men även detta har slutat "ta".
Hur kommer vi in på banan igen, det gick så himla bra i början!
(Tilläggas ska att hon tar ramsan jättefint de flesta uppvaken och sover långa pass emellan men jag skulle vilja se att processen går framåt, inte bakåt...)
/jonna