Hej hej
Ja utan Luvisen och dom andra vet jag faktiskt inte vad i helskotta jag skulle ta mig till. Även MED dom så lyckas jag ju röra till allt..
Ja.. vi hade en kräks-bakslag igårkväll här, 250 ml kvällslurk kom upp över Loa, hallen, mig, väggarna, dörrarna ja.. och gud vet vad. Inte hänt sedan vi började reda med rismjöl så nu måste vi vara lite försiktigare. Kvällslurken är det dummaste för då har man så lite tid och trött bäbis att ta igen förlorad näring med... Vid 04 var råhungern ett faktum, gav välling. Somnade om.
Så vi måste ladda några dagar för minikuren, för att känna att maten sitter igen och att attityden finns där.
I morse när jag lagt liten snutta gick jag som vanligt in för att kolla läget efter 15 min tystnad. Hittar liten groda nöjt sittandes tuggandes på pyjamas

Så nu övas det att lägga sig från sittande i vuxensängen. Verkar dock vara betydligt lättare än vändningar för denna bäbis så det känns hoppfullt och bra! Kom på att vi även kan träna vändningar i spjälsängen under vakentid, både för att få Loa att fatta att det går utmärkt att vända sig själv där och för att skjuta mammans "tänk-om-hon-inte-kan-komma-runt"-vargar.
Filar på 9-månadersschemat, än så länge tar vi fortfarande en promenad med vagnen för eftermiddagslur. Beroende på hur natten varit sover Loa inget-5-10-20 min, men aldrig mer än 20. Men tänker att samtidigt som vi gör minikur så går vi över till nya schemat. Låter det som en bra idé tycker ni som kan
Det ledande förslaget just nu är:
19-06.30 Sova natt
06.30 Rejäler frukost, välling och katrinplommon
8.45-9.30 Sova
9.30 Medicin (som skall tas 3 h efter och 1 h innan måltid)
10.30 Lunch (puréer+ev. välling)
12-14 Sova middag
14 Mellanmål (välling)
17.15 MIddag (puréer)
18.30 Kvällsslurk
19 Sova godis nattis
I dagsläget har vi natt 18.30-06.30, men detta gör att pappa på vardagar hinner träffa liten typ en halvtimma på kvällen. Lite deppigt, men senare än 19 kan vi ej ha natten för liten är en kvällströtter. 11,5 h natten är lite pga morgonhungern.. känns lite lättare, mer realistiskt för oss att klara. Men har även ett 19-07-förslag, inte riktigt bestämt mig... Flera ggr sover Loa från 18.30-06.30, dock ännu ej utan avbrott

dvs vändningar
Mm.. skall ägna denna söndag åt att peppa upp attityden, njuta av bäbisen och solen, och fundera på schemat..