Hej igen
Jag kan inte råda dig om hur du skall göra, det lämnar jag till

-barnskontrollanterna, men jag berättar gärna om hur våra dagar/nätter ser ut.
Först och främst, ta inga stora beslut nu när du är så trött. En sådan här dag när du och stora tjejen är dåliga, det är mkt gnäll och man bara vill fly hemmet, är det så lätt att börja ifrågasätta sig själv, rätt eller fel, hur man ska göra osv. Det är inte alltid man får rätt uppbackning från sin respektive heller då han ofta också är väldigt trött.
Ta en break! I em/kväll kanske du kan få några minuter för dig själv, ta en promenad, sov en liten stund, sätt dig i bilen med en kaffe och kör runt lite grann - ladda batterierna!! Det behöver inte vara ngt märkvärdigt, unna dig bara själv en klapp på axeln - du är värd det!
När jag läser din text ser jag att våra små flickor är väldigt lika. Vår vardag fungerar tyvärr inte helt fläckfritt, även om jag skulle vilja.

Vårt nya schema som jag skrev om har hjälpt oss en bit på vägen, men vi har fortfarande tårar och skrik på em-luren. Dock tror jag på dessa tider för våran del och därför tänker jag arbeta efter dem, så att vi så småningom kommer rätt.
Vi hade en sovande bebis när hon var 5-7månader. Så började hon vakna tidigare, jag blev jätte-förkyld och orkade inte stå upp för kuren och vi började "talla" på varga-timmen - natten blev förstörd.
Vi har ännu inte hittat kraften att börja om med natten, så vi matar nu 1-2 ggr/natt. Detta är INGET jag vill rekommendera, i synnerhet inte nu när du har gjort ett så fantastiskt arbete. (Jag vet att det inte känns så idag, men det har du!!!) =D>
Om natten funkade bra för oss, blev dagen kaos och tvärtom, precis som du skriver.
Det var därför jag ändrade om vårt schema nu, proppade henne med välling så hon fick samma signal som inför kvällen - att det närmar sig sovdags, och lade det längre sovpasset på fm. Detta gör att hon nu lägger sig lugnt och fint på fm, jag ramsar ut - mest för att verkligen bekräfta att det nu är sovdags. OM det skulle komma små protester, brukar jag pyssla inne i badrummet (som ligger bredvid) hänga tvätt och göra lite "lagom" ljud, så att hon förstår att dagen flyter på, allt är som det ska och det är nu sovtid för henne.
Detta har funkat jättebra för oss.
Återigen, vi har fortfarande protester på em och har inte fått till det riktigt, men arbetar oss dit nu när fm funkar. En sak i taget, sakta men säkert.
Kvällsläggningen fungerar utan problem.
STOR styrkeKRAM till dig idag! Du är grym - glöm inte det! :thumbsup: