Håller på att kura vår minsta dotter Nellie som är 9,5 månader. Vi är nu inne på dag 5 och vi ser nästan inga framsteg alls
Vi började i fredags och natten mellan fre-lör och lör- sön såg nästan likadana ut. Hon var vaken flera gånger och varje gång tog det minst 45 min innan hon somnade. Jag buffade, solfjädrade (ett par gånger lite längre när hon var helt hysterisk) och ramsade. Varje gång när jag drog bekräftelsen så gick hon igång på den. Det tog till slut emot väldigt att bekräfta eftersom jag visste om jag låtit bli så hade hon somnat... Men jag hade ju läst hur viktigt det var och bet i det sura äpplet och gjorde det ändå. De två nästkommande nätterna har sambon tagit. Jag och äldsta dottern har sovit borta. Hon har vaknat 21.30, 23, 03, 04 ,05 och 06 bäda nätterna. Fram till 05 har hon somnat med hjälp av ramsan.
Schemat vi gjort ser ut såhär:
19.30-07.00 sova
07.00 Frukost
09.30-10.15 sova
10.30 Äta
12.30-14.00 sova
17.00 middag
17.30-18.00 sova
18.00 lek
19.15 nattslurk
19.30 sova för natten
Jag lämnar min andra dotter på dagis 9 och hämtar 15. Sömnen vid 17.30 känner vi att hon behöver nu för att orka. När hon sover hela nätter kommer den nog att försvinna.
Det stora problemet är att hon går igång på ramsan, och blir hysterisk!!! I fm blev det ingen sömn alls. Jag ramsade och ramsade och buffade även mitt i det värsta skriket men inget hjälpte så efter 45 min gick jag in och tjoade så hon blev glad och tog upp henne. Men det är så fruktansvärt jobbigt att se och höra henne gråta så
Hur mycket ska man låta dem gråta innan man går in? Jag har svårt att höra om hon är arg, ledsen osv eftersom hon hela tiden (!!!) vrålar hysteriskt. När hon gör det, hur ofta ska jag ramsa, när ska jag gå in? Ska jag allltid bekräfta, trots att hon gallskrikit över en timme och jag vet att hon börjar skrika igen då?
Hoppas nån orkar hjälpa mig för jag vet inte hur jag ska orka. Dessutom kommer äldsta dottern att sova hemma nu och jag vet inte hur hon ska kunna sova i skriket.
Tacksam för hjälp