Lugnt och fint nu, här kommer några citat från tråden som tål att upprepas
miar70 skrev:Jag tror inte man kan och ska följa shn till punkt och pricka när man, som du, har ett barn som medicinerats för att sova. Det sägs att det känns som att bli nersövd när man får de här medicinerna, och jag tror du kan koppla tösens problem till just medicinen. Det hon behöver få känna och veta nu är att hon ÄR trygg när hon sover, hon tappar inte medvetandet och sömnen är skön. Stirra dig inte blind på minuter, timmar, dagar eller veckor - förmedla lugn och trygghet till din tjej.
TorsMamma skrev:Sen är det ju så att i boken läser (känns det nog) som om att dessa 3 steg sker på 3 nätter, för alla. MEN, så är det ju inte alltid. Detta vet vi från när vi exempelvis kurar barn som är över 1 år, kanske behöver omkuras, har något sjukdomshinder (allt från allergier till andra sjukdomar)
SÅ, det vi då vet är att kanske kommer det ta just LÄNGRE tid för er och kräva extra tålamod och målmedvetenhet. Sen förstår jag det kan kännas hopplöst för er, speciellt när man har provat så mycket olika som ni har gjort.
Jag tycker inte du ska vänta med att gå in. Det som händer när du först ramsar och sen ändå går in är att tösen lär sig att ramsan betyder ingentingLuvisen skrev:Men nu glömmer du att din lilla har fått vara på sömn obs, fått lungnande och sömnpiller. Då ser kuren annorlunda ut.
Tänk nu inte på den sömn hon tappat, utan tänk på den sömn hon kommer att vinna i framtiden. Ni gör det här för att ge henne en god sömn och det är något hon kommer att tacka er för resten av sitt liv - här gäller det att ha ett långt perspektiv på det man jobbar med
Så, vad tror du om det? Lite mer backa tillbaka bandet, lite mer hjälp, lite mer säkerhet... Vad säger ni andra hjälpare i tråden?
Kram Mia