I stort behov av er input angående matsituationen.
Inspirerad av Sophias tråd ser mattiderna ut som följer:
7.00 Välling (äter mellan 100-180 ml)
8.00 Gröt och katrinplommonpuré (ej 8.30 för hon är så trött då, svårt att orka äta, men äter här endast max 2 msk)
11.00 Grönsakspuré och katrinplommonpuré, blandat oftast för att få henne att äta grönsakspurén. Äter ca 3-4 msk
11.30 Välling (brukar få i henne 100 ml här, idag åt hon endast 20 ml
14.30 Grönsakspuré och fruktpuré (fruktpurén för att fjäsk.. blandar ofta med den andra purén för att få henne att äta ) Äter 3-4 msk om jag har tur
15.00 Välling ca 100-150 ml
18.00 Välling oftast ca 100 ml
18.45 En halv banan
22 Välling 100-150 ml
Hon äter så jäkla lite tycker jag!
Min fråga är egentligen om jag kan göra något annorlunda för att få henne att äta mer???
Nu under kuren är man ju ännu mer mån om att hon ska äta, innan lunch när hon åt så lite välling trugade jag för mycket känner jag.. slutade bara i gråt och "tannagnissel". Jag tror inte jag ska hålla på och försöka tvinga henne för mycket.. eller?? Även om det ibland funkar, hon ger upp och äter 50 ml till.
Jag skulle jättegärna göra egen mat till henne, särskilt potatismos för det vet man ju är såå gott med riktigt smör i. Men då hon varit komjölksintolerant funkar inte det nu, vi vill inte prova mitt under kuren för då vet vi ju liksom inte vad som är vad, om hon skulle strula med sömnen.
Har sett här på forumet att många ger mellanmål kl 14.30 och riktig mat kl 18. Anledningen till att inte gör det just nu är att det är så trixigt att få henne att ta emot maten och ännu trixigare när hon är trött vilket hon brukar vara sista timmen innan "natten".
Väldigt tacksam för era tankar kring detta..