Hej!
Vi har kurat i 2 nätter nu och det har gått över förväntan!!! Läggningen båda kvällarna har gått hur smidigt som helst, på mage och utan napp. Och jag som var så nojig och osäker över magläget

Glad att jag följde era råd att bestämma mig och testa det, eftersom Klara verkar gilla det
I natt vaknade hon till vid två tillfällen innan midnatt men somnade snabbt om efter en omgång påminnelseramsa och bekräftelse.
Men så kommer vi till problemtimmarna på natten som brukar inträffa ngn gång mellan 1 och 3.30 (även innan kuren då hon brukade få mat och sen var ganska pigg och glad var och varannan natt och tog lång tid på sig att somna om).
1. Är lite osäker på hur jag ska hantera den "vakna" tiden och om jag gör rätt, så här kommer en kort sammanfattning, så hoppas jag att någon kan ge feed-back
01.34 - gnyr/snyftar till, låter lite. Tystnad. Får bekräftelse x3. Protesterar/muttrar lite.
01.46 - Tystnar. Bekräftelse x3. Börjar låta igen. Varvar sen tystnad med mutter/prat, men låter mest nöjd och glad (och vaken..)
02.14 - Börjar låta upprörd och skrikig. Påminnelse x8 högt och bestämt för att överrösta. Tyst en stund. Gnäll igen, men bättre ton. Tyst och gnäll om vartannat.
02.18 Tyst. Bekräftelse x3. Tyst. Mutter igen. Tyst. Bekräftelse x2 (för att jag vill att bekräftelsen ska sätta sig). Svarar med protester och gnäll - borde kanske inte ha bekräftat?
02.30 Tystnar. Bekräftelse x3. Tyst.
2. Nästa problem dök upp när hon vaknar 05.44 med gnäll och gråt. Hoppas på feed-back även i denna situation
05.44 - Fick påminnelse x6. Fortsätter gnälla, övergår till prat.
06.00 - Bajsar, suck.. Gnäller. Går in och byter under tystnad, glad att se mig, men blir ledsen när hon inte får respons. Vänder henne rätt, lägger till rätta, buffar lite kort, solfjädrar, ramsar mig ut. Svarar med gnäll och gråt.
06.13 - Påminnelse x6. Tyst en kort stund, går igång igen. Låter trött så jag tror hon ska somna. Men icke.
06.23 - Påminnelse högt och bestämt x8. Gnäll och gråt igen.
06.29 - lägger tillrätta igen, buffar kort, solfjäder, ramsar mig ut. Går igång igen och skriker argt. Hungrig?? Tystnad varvas med arga skrik.
06.36 Påminnelse x 8. Jättearg tillbaka och skriker.
06.45 Påminnelse x6. Argt vrål tillbaka.
06.56 Påminnelse högt och tydligt. För sent att somna om, men vill att hon ska lugna sig. Går in och gör glad morgon när hon är tyst en stund.
Detta blev långt, men svårt att beskriva och få feed-back utan att vara utförlig.
Skulle bli supertacksam för råd och stöd under dagen, innan natt 3 då pappa tar över. Osäker på om jag påminner för lite/för mycket och hur situationerna ovan ska hanteras.
Mamma till Klara född 100327 (kur startad 21 okt 2010) och Julia född 070923 (kur startad 5 jan 2011)