Lillasyster var väääldigt tacksam över att få sova i säng under vilan. Hon somnade ganska snabbt. och sov 45+45 min. Den där skarven alltså.... Snart förstår hon väl att sova över dem och sova hela 2h.
De andra två lurarna gick också bättre, alhamdulillah. Inte alls så skrikigt som sista dagarna.
Storebror fick vila, eller ensamleka snarare, i vardagsrummet och jag höll till i köket. Det blev inte så mycket ensamlek för hans del dock, han kom hela tiden ut i köket och kikade vad jag höll på med, och ville visa mig hur fint han bäddat med filt i soffan och att han kunde skruva själv med sin verktygslåda (det var ju inget nytt liksom), jag måste jobba mer på att ge honom en sådan utmaning i ensamleken så att han inte vill bort därifrån. Typ tågbana eller pyssel... Bara att han gör gärna sånt tillsammans...
Jaja, han vänjer sig nog vid att ensamleka i vardagsrummet också.
Han brukar leka inne i sovrummet och jag hör hur han leker typ rollekar med olika röster och pratar högt i sin lek, men idag viskade han
Menar du att storebror (snart) 4,5 år borde sitta i spjälis och ensamleka? Blir det inte trångt?Nancy skrev:Kan du ha en resesäng uppställd i ett rum Som används antingen till storebrors ensamlek eller till lillasysters dagsömn
Jag tänker göra om klädkammaren till mysrum åt barnen så då kan han ha sin vila där. Men det är alltså bara en tanke än så länge
Jag kommer in och tittar lite då och då, men nu börjar Ramadan (fastemånaden) imorn, så jag kommer vara upptagen av lite annat då.
Tack för alla svar och all hjälp! Och mera tack för Nancys omtanke om min lilla lilla lilla stora halvåring