Heltäckande filt över vagnen har vi redan och det fungerar bra.
Att sova inne har jag inte provat så ofta. De få gånger jag gjort det har han aldrig sovit lika bra/lika länge som i vagnen (ibland har han redan vaknat efter 10-30 min på långluren fast han borde varit supertrött!).
Känner därför att jag har mer kontroll om han sover i vagnen.
Det där om att det kan bli lite instabilt innan nya tider sitter fick vi förresten verkligen känna av inatt. Egentligen började det redan igår natt, första natten på nya schemat, då han vaknade till och grät 00.50. Somnade dock om själv fort. Vaknade igen vid 04 och då ramsade jag + ställde jag mig å diska (tryggt ljud för honom). somnade om snabbt.
Men inatt, hua!!!! Han vaknade igen 00.50 och blev helt galen. Jag hade läst någonstans här inne på forumet att om det är en säker sovare som har mardrömmar och vaknar och är ledsen så kan man trösta. I sömndvala sprang jag in, lade ner honom, kort solfjäder och ut. 5 min var han tyst sen tog det fart. med besked!! En timme senare när inget annat hade hjälpt gick jag in igen och försökte buffa/solfjädra - men det var som om han inte ville att jag skulle röra honom. Har ju inte gått in till honom sådär på säkert 2 månader nu så han var förmodligen inte van. Stod slutligen bara vid sängen å väntade tills han somnade. Backade hela tiden mer och mer mot dörren så att jag tillslut stod så långt bort från honom som möjligt och tillslut somnade han. Men det tog tid!!! säkert 30-40 min. DET vill jag inte behöva göra om.
Vet inte riktigt vad jag ska göra om han vaknar igen vid 01 inatt!! Allt som allt tog det nästan 2 timmar innan han somnade om och sov tills morgonen och det märktes verkligen på honom idag, han var grinig hela förmiddagen.
Kan bara hoppas att han sover bättre inatt...