Har vi fastnat vid nåt eller saboterat??
Jag var på söndag kväll borta (ville ut och motionera) och pappan fick göra kvällsrutinerna och lägga. Allt hade gått bra men pappan är inte så insatt i detta hur mycket jag än förklarar. C hade vaknat 20.20 och gråtit. Pappan avvaktade men gick sedan direkt IN i rummet, OBS klappade på rumpan OCH ramsade samtidigt. Han sade att han kände hur C tittade upp på honom mellan skriken (hon ligger på mage, alltså han gjorde inget att hålla ner henne osv), så när hon lät lugn gick han ut med ramsan. Efter en stunds protesterande hade hon somnat. Jag kom hem senare. Min attityd var kanske fel då jag hörde berettälsen! HAn var ju stolt att han lyckats men jag blev frustrerad på hur han hade gjort. Han blev förbannad och svor ut kuren och mig. Ångrade mitt beteende. Så sov hon hela natten!!!!!
Igår misslyckades skarven lite. Hon vaknade inte, men vaknade efter 10min att jag slutat vagna (vagnade 15 min över skarven). Jag tog direkt med ramsan och började
lugnt vagna. Fick vagna i ca 10 min, gick bort med ramsan och så sov hon tills väckning. Kändes inte bra då jag egentligen sövde henne med vagnandet.
Nattningnen igår gick ok. Hon protesterade/mumlade i 10min. Som vanligt. MEN Sedan vaknade hon 20.30 storgråtande. Jag ramsade men den tog inte. Hon lät väldigt ledsen. Jag var inne flera gånger och buffade henne lugn/till sömns. Jag väntade en lång stund, men hon började om någon minut varje gång efter att jag gått ut. Efter tredje gången somnade hon till slut ordentligt in. Här verkar det alltså nu ha skitit sig rejält. Jag var för snabbt/för ofta inne hos henne?
Sedan vaknar hon igen 21.10. Ramsa och husljud hjälper inte. Pappan svär att han inte hör tvn bakom dammsugaren, och stänger den i flera omgångar. vi är inte sams. Jag ramsar glatt, bestämt, glatt igen och länge åt en arg/ledsen unge som lyssnar mellan varven men jobbar upp sig bara mer och mer. Går in och buffar till 21.26 då hon somnat.
OCH klockan 21.45 är det samma sak igen. Jag avvaktar mycket mer nu men NEJ inget hjälper. Jag ramsar med 2 min mellanrum och har klassisk musik på. Till sist går jag in och lägger tillrätta och solfjädrar då hysterin igen tar över henne. Pappan kommer in i rummet och försöker dra bort mig så han får försöka, hon känner genast att det är nåt pågång och börjar stortjuta

Jag börjar buffa och hon somnar in klockan 22.20 och sover hela natten till 7.30 då jag väcker henne.
Trots att hon sov hela resten av natten är jag verkligen inte nöjd

Är det så att jag och/eller pappan saboterar nu?? Jag förstår inte heller hur hon vaknar och är från start så hysterisk orolig ledsen? Släppte pappan in vargar igår? Men hon lugnade ju sig med honom och sov hela natten?? SUCK!!!