Eftersom jag kände att ramsan inte riktigt fungerat som jag tänkt ville jag denna natt använda den mer och svara mer då hon gråter.
Klockan 3.15 vaknade hon och jag började ramsa direkt. Vid varje ääh svarade jag lugnt med en vers. Gav kanske versen x 8. Verkade vara på plats? Somnade inom 5 minuter.
Klockan 4.25 pep hon, jag gav ramsan x4 och det var tyst (var kanske inte vaken, men tycktes inte göra nån skada att ge ramsan

)
Däremot klockan 6.26 var cecilia vaken. Pangramsade vid första pip. Det blev inte bättre efter det. Hon lät som om hon var hungrig (hade ju spytt igår vid läggdags)? JAg ramsade ganska aktivt. Det kom ett skede som vi höll på ganska länge. Hon skrek, jag ramsa hon tystnade vid ramsan, hon grät, jag ramsade (tyst vid ramsan) osv osv osv. Men till sist ville hon inte lyssna mer. Helt som om hon skulle sagt FATTAR DU INTE??!!!!??? Jag gick in och solfjädrade. Hon lugnade sig betydligt men när jag gick ut var det igång igen. Jag ramsade och väntade på kort tystnad för nu var det dags att stiga upp. Direkt när jag tänt lampan och börjat min GOD MORGON med stohej fortsatte hon gråta. Hon var yr och trött. Ögonen var svullna. Sedan skrattade hon nog lite, men känndes det var mer i lättnad, "äntligen kom du efter mig"? Hon åt glupskt, var hungrig.
Jag undrar nu när det känns som om vi inte gjort framsteg sedan 2dra natten, eller gick det bättre tom då i början än nu??? Går sämre och sämre känns det som. Borde man ändra på schemat efter uppföljningsveckan?? Endast 11h natt och en till längre lur på dagen? Det känns verkligen nämligen som inga poletter skulle ha fallit för oss. Eller är det bara jag som inte ser nåt positivt i det hela?