Smekmånaden är över! Förkylningar är bortjagade, mitt sneda bäcken har en osteopat fixat och Hedda har på eget bevåg börjat sova över första nattmålet (HURRA!, det betyder sömn för oss 22-04 och massor av ny energi!).
Så nu har jag mjukstartat med lite motion!
Förra veckan:
Tisd: vagnspromenad 2x30min
Onsd: promenad 45 min styrka15 min
Torsd: promenad 30 min styrka 15 min
Fred: promenad 45 min styrka 15 min
Sönd: promenad 30 min styrka 15 min
Och veckan har börjat bra! Längtar efter att springa med ska väl vänta med det någon månad till, antar jag. Otåligt. Kärleken har nämligen lagt sig i hårdträning inför Tjurruset
http://www.tjurruset.se/start/
Avundsjuk är bara förnamnet, men jag får i alla fall coacha honom...
Go' träningslust allesamman!
Anna, rapportera om dina yogaerfarenheter! LO har ju helt rätt, yoga ger en annan upplevelse och en annan effekt. Superbra som komplement, både mentalt och fysiskt. Viktigt att inte tänka "prestation" i samband med yoga...
Father A, kul med gemensam träning! Här hemma har vi som ambition att köra växelvis: När den ena är ute och springer (eller går, som i mitt fall nu då...), svettas den andra på köksgolvet. Dumt nog börjar det ju bli mörkt på kvällarna nu, så det blir mycket asfalt.
Och apropå träna tillsammans: Är det någon av er som tränar tillsammans med barnen? Hugo, 3 år, älskar att springa på bana. Han blev inspirerad av friidrotts-VM och hoppar numera båda längd och springer varv på varv med sina lilla kropp. Han är generellt sett väldigt fysisk just nu, mycket kullerbyttor och allehanda avancerad akrobatik, dansa (han går på dans en gång i veckan, i tyllkjol och allt...), springa, hoppa, härma oss när vi styrketränar osv. Vi bara hejar på och drömmer om en framtida löparkompis. Hur går man till väga, jag är livrädd att vi ska överföra någon slags träningshets (vi har en sjuåring gosse i släkten som redan säger saker som "I do a lot of sports and eat healthy, so I really keep fit...) Inte så önskvärt med sånt snack hos barn, tycker jag. Samtidigt vill man ju uppmuntra fysisk aktivitet. Erfarenheter och tips någon?
Ulrika