Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Träning 2009!

Inlägg av anna »

:D Hej alla! :D

Jag har ju kört "Träning -07"-tråd, och "Träning -08"-tråd, så kom igen brudar :!:
Var med och stötta, skäll (om någon verkar onödigt lat :wink: ), och peppa varandra!

Upplägg som innan, rapport på söndagar om hur många pass man gjort samt vad.

Eftersom denna vecka slaktas mitt i av nyåret, räknar vi detta som den första träningsveckan.

Så...Vem är med :?:
Vad har ni för mål :?:

Mitt mål är att köra 3 pass i veckan, varierad träning:
:arrow: löppass
:arrow: aerobics
:arrow: aerolates
:arrow: step-up
:arrow: motionscykel
:arrow: stavgång
och så vill jag ha snygga armar som Nya Mamman fått det senaste året...

Och så vill vi se lite fler folk hänga med ända till slutet av året än det brukar vara :!: :twisted: :wink: 8)

kram anna :heart:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
kvacke

Inlägg av kvacke »

Hej! :D

Här vill jag vara med! Ska komma igång med träning nu efter nyår igen. Har inte kommit igång riktigt sen lilleman kom men nu är det dags.

Jag har inga önskningar om viktnedgång eftersom amning har gjort mig tunnare än vanligt däremot behövs det stramas upp på vissa ställen och musklerna behöver trimmas till igen.

Jag har som mål att hinna med 2 pass på friskis i veckan. Jag älskar skivstång/puls som är ett 75 min pass med både styrka och rejäl konditionsgenomkörare på slutet så det tänker jag köra. Sen tänker jag även köra cirkelträning. Blir det fler pass ser jag det som bonus.

En powerwalk om dan blir det med hunden på minst 1 timme, sen all tid man går med barnen varje dag. Framåt vårkanten tänker jag mig att promenaderna ska varvas med joggning men det återkommer jag till längre fram. :wink: Syrran har sprungit marathon några gånger och hon vill att vi ska försöka oss på det ev nästa år så vi tänkte köra några smålopp i år framåt aug eller så... :D Jag älskar att springa och längtar efter att komma igång.

Kram Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
twins

Inlägg av twins »

Jag behöver verkligen komma igång med träningen nu :!: Tappade alla extra kilon sen graviditeten i sommar :D , men nu har jag lagt på mig igen :(. Sen kuren behöver jag ju inte promenera varje sovpass för att få de små att sova gott :roll: :oops: . Innan graviditeten tränade jag ca 2 gånger i veckan på gym. Älskar Bodypump och step. Tog oxå flera långpromenader i veckan, gärna på morgonen innan frukost. Så nu SKA jag komma i form igen :!: Vill både gå ner några kilon och få tillbaka lite form :oops: och muskler. Vet dock inte riktigt än hur jag ska hinna klämma in träning, fullt upp med två små. Funderar på att kolla om det körs några kvällspass efter tjejernas nattning :-k .

Ska lyxa lite extra tills nyår, sen blir det morotsstavar isf chips. Ikväll blir det promenad för att köra igång lite.
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

I'm in!

Jag är helt ohämmad och obegränsad, så jag siktar på MARATHON!!!

(Lever efter mottot "om man siktar mot stjärnorna så lättar man i alla fall från marken...)

Återkommer med rapport på nyåret! (Här hemma återhämtar vi oss fortfarande från allehanda baciller och krämpor. Den senaste i raden är att jag har en stor, blå, öm tå, för jag tappade en tekopp rätt på stackars tån i morse. Hur klantig kan man vara??! Otur? Karma? Bye bye löpning på en stund, alltså...)

God träningslust alla spänstiga!
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Japp, jag är med :D Bra initiativ anna :thumbsup: Det är du som har hållt igång mest tror jag. Alltid rapporterat punktligt samt peppat på oss andra.

Kul att fler är med i år

Min plan: Löpning två ggr/veckan. Cykla t/r jobbet när det är barmark. Skidor minst EN gång i veckan (ev byta ut ett löppass mot skidor...) Vill även komma igång och styrketräna. Gick på PUMP i ett tidigare liv, kanske lösa ett kort på Friskis (de har en snarlik variant) Vi får ganska stort friskvårdsbidrag på jobbet, så det är inte katastrof om jag inte utnyttjar kortet fullt ut...

Har kickstartat veckan med ett löppass på 7.5 km, sitter mör och nyduschad i soffan just nu...

Nya mamman: mataton :shock: Respect :shock: :D Lova att du rapporterar träningsupplägget. Själv hade jag tänkt mig vårruset typ :roll: :lol: Fast egentligen är jag långlöpare, men FYRA mil...

Kram :heart: Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nej nu blir jag upprörd :wink: , här sitter FatherA och snyftar vid köksbordet för att han inte får vara med i träningstråden. Han är ju ingen BRUD! Men han är ju hemma med barnen och han tränar ju så ofta han kan. Till våren, lagom när bebisen ska födas, ska han springa Göteborgsvarvet vilket innebär att även han behöver lite peppning. I vanliga fall kan han springa med sin springkompis men det går inte nu eftersom han bor i huvudstaden.

Så, jag ber er, allra ödmjukast att släppa in grabbarna i denna träningstråd för annars vet jag inte vad jag ska göra med FatherA.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

LindaVega skrev: Nya mamman: mataton :shock: Respect :shock: :D Lova att du rapporterar träningsupplägget. Själv hade jag tänkt mig vårruset typ :roll: :lol: Fast egentligen är jag långlöpare, men FYRA mil...
Jag vet, det är helt crazy. Och kanske inte alls realistiskt. Men det går bra nu. Jag är stark som en oxe. Och det fem månader kvar...
Vi får se!

Father A ska såklart vara med här och löpträna med oss! In med honom bara, bums bas!!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Härligt engagemang :!:

:heart: Kvacke, det låter som ett bra upplägg :!: Förutom oss här som peppar har du syrran, det är bra! :D

:heart: Twins, kvällspass är ju bra, så finns det ju aerolates också, som en del av oss här kör, finns på dvd, och kan köras närsomhelst man har tid. Ibland känns träning hemma som ett bra alternativ när man tycker att man inte "har tid". :D

:heart: Nya mamman :shock: WOW :!: Jag är DJUPT imponerad! Marathon!! =D> Pyssla om din själv och stackars tån nu! :heart:

:heart: LindaVega, kul att även du följer med in i nya året! :D
Jag räknade ut att det blev 143 pass för mig 2008, och det ska jag försöka hålla 2009 också :!: :D

Father A :shock: :shock: :!: Inte ska du vara upprörd, jag är bara inte van att vi får följe med killar, därför skrev jag brudar, SJÄLVKLART ska du vara med här och ge järnet :!: Du peppas lika mycket som de andra, och får gärna peppa tillbaks också!
KUL med en kille i gänget!!! :D Varmt välkommen!

kram anna
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Tack :D

Jag behöver bli lite peppad nu när jag ska hålla upp träningen på egen hand. Tidigare har jag haft en kompis att springa med de kvällar jag varit i Stockholm och kunnat komplettera med något pass själv här hemma. Jag hoppas jag kan peppa er lite också, speciellt när det gäller löpning då.

I år siktar jag på Göteborgsvarvet i maj.

Det ska bli tre löppass i veckan i varierande tempo och längd,

Fick dessutom en Gym-boll i julklapp, vilket verkar vara ett optimalt redskap att ha hemma när det gäller träning :D Ska försöka träna upp lite styrka med hjälp av den.
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
Elle

Inlägg av Elle »

Vilket gäng vi är, kul med så många :D

Min plan är att under våren "hitta" musklerna igen genom två styrkepass på gymet. Dessutom ett pass/v på löpbandet alt ute beroende på väder och tid på dygnet. Mitt mål är att till midsommar kunna springa minst 5 km utan att behöva stanna.

Ska inleda 2009 med två veckor på Guadeloupe i Västindien så jag kommer inte rapportera förrän vi är hemma igen den 21:a. Men det lär bli en del aktiviteter där. Dagliga promenader, tennispass med maken, vandring och ridning. Ja, sen ska jag slappa med en bok också jag loooovar :wink:

På återseende :D
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Father A, kan förstå att det blir jobbigare utan träningskompis, men nu har du oss :!: :D Ibland när det går tungt i löparspåret visualiserar jag hela träningsgänget som står högst uppe i backen och hejar på.
Göteborgsvarvet är bra att ha som målsättning!
Gym-boll, vad är det? Som en pilatesboll? Hur funkar den?

Elle, välkommen! :D :heart: Låter som en bra målsättning! :D
Och vilken underbar början av året du har framför dig...DJUPT avundsjuk!!

:oops: Har också glömt att TACKA Nya mamman och LindaVega, som tappert hängde med, med täta och och intensiva rapporter under 2008 :!: JÖSSES vilka träningsveckor en del blev :!: :D :lol: :heart: :heart: Tack, och fortsätt häng i nu! :thumbsup:
Och LO/, som kommit igång fint efter förlossningen, vi hoppas få se dig här i 2009-tråden också :!: :heart:
:heart: Alla andra som varit med, mer eller mindre flitigt, tack för det! :D :heart:

:D Nu kör vi, nu är jag pigg igen, efter evighetsförkylningen! :D

kram anna
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Nu när det blir nytt år finns det inga ursäkter för att inte köra i gång träningen igen. November och december blir varje år lite tröga att komma ut tycker jag. Det är väl mörkret och alla förkylningar som ställer till det. Ska försöka komma ut i morgon, känns som förkylningen lämnat kroppen nu.

Gymbollen kallas nog också för Pilatesboll, men Pilates är väl en träningsform som bla. använder en sån boll. Vi körde med boll på gymmet och att samtidigt hålla balansen som man t.ex. gör armhävningar känns i magmusklerna. :)

Ska bli kul att se alla som gör framsteg och är vältränade frampå vårkanten :D

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Klart jag är med :D
En jobbarkompis till maken tog initiativet att ha en familjedag med badminton i tisdags. Jag har inte spelat sedan jag var 12 år, men det gick bättre än väntat, vilket gjorde att jag fick möjlighet att både röra mig och ta i mer än jag trodde jag skulle kunna (jag träffade ju bollen :D )
Det har resulterat i en GRYM träningsvärk :roll: i höger arm, ryggen, ljumskar, rumpa, smalben.... Eller kort och gott kroppen :lol:

Jag satsar på 2 pass NIA i fortsättningen och jag ska gå med vagnen minst en gång i veckan upp för backarna. I alla fall när det är barmark.

I år ska jag också spela golf, vilket jag inte gjorde alls förra året. Inte så mycket motion, men man kommer ut, promenerar och träffar folk :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Härligt att se även dig i tråden LO/ :D :heart:

FatherA...nu är jag lite orolig här... :shock: Våra nyårsgäster igår sa att det var fullt på Göteborgsvarvet, du har väl anmält dig :shock: :?:

kram anna
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Anna, du kan sluta oroa dig :D Anmälde mig sista dagen som man var garanterad plats. Betalt och klart så det ska inte vara någon fara.

Men det är tydligen över 53000 löpare anmälda så det blir trångt. :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"