NATTRAPPORT
23.10 Vaknar och gnyr. Provar ramsa, väntar, ramsa, ingen effekt.
Buffar några sekunder, blir tyst så snart jag lägger honom tillrätta men startar direkt på ramsan.
Ramsar
Väntar
V går igång
Buffar några sekunder ramsar
Bekräftelse
23.10 Sover
02.10 Vaknar och jag har slumrat till där jag ligger på madrassen utanför dörren så jag är inte så snabb som jag borde. Men i övrigt samma tillvägagångssätt och resultat som vid 23.10.
02.20 Sover
04.40 Vaknar och jag börjar med ramsan. 3 omgångar. Ingen effekt.
Buff några sekunder (numera blir V lugn direkt jag lägger honom tillrätta, buffen är ett säkert kort). Ramsa samt bekräftelse men han går igång direkt.
Ramsar några gånger - V går upp och ner. Håller på med ramsan en kvart ca.
05.00 Buff några sek, ramsa, V tar i.
Jag ramsar då och då i ca en kvart. Han går upp och ner. Försöker låta bli att gå in, vet att han står upp.
Fel att ramsa bara när han tar i? Försöker med en taktik att ramsa när han går ner lite, verkar ge bättre effekt men är osäker.
05.25 Ny buff men ser i ögonvrån att han sprätter upp direkt (och går igång) när jag ramsar ut.
Väntar och ramsar, V går upp och ner. Detta pågår ca en kvart. Jag försöker få in bekräftelsen ett par gånger när han blir tyst men han drar genast igång.
V låter trött, men kämpar för att protestera.
Jag går in, han står i hörnet av spjälis och nästan sover.
Blir tyst direkt när jag lägger tillrätta, jag buffar snabbt, ramsar ut samt bekräftelse.
05.40 Sover
Puh, de två första uppvaken gick snabbt pga buff.
Den tredje var en pärs. Jag har svårt att skilja på skriken känner jag, han låter ju ledsen mest hela tiden tycker jag, himla hjärtskärande.

Buffar jag för mycket? Skulle jag hållit ut mer och försökt få ramsan att ta bättre?
Skulle jag gjort något annorlunda?
Usch, under den här timmen smög det sig in en hel del osäkerhet till slut, kände jag.
Hoppas han sover en timme till nu... Fortsättning följer.