Sonen på ett år har aldrig sovit riktigt bra (hyfsat så vi tycker att det inte varit någon fara) men de senaste månaderna har det gått utför. Jag vet ju vad felet är. Han har alltid somnat vid bröstet och nu är han helt beroende och ligger och snuttar hela nätterna. Han blir helt förstörd om hans pappa försöker lägga honom. Dessutom äter han jättedåligt på dagarna.
Nu är jag i det stadiet att jag önskar min son andra och bättre föräldrar och herregud vad mycket vargar vi måste ha bjudit in ser jag ju i efterhand...
Har läst SHN ett par gånger för att försöka förstå allt. Nu läser min sambo den också och sedan är det dags. Imorgon - fredag!
Jag är lite nervös ska erkännas så nu jobbar jag för fullt med attityden. Som någon skrev: "Jag är MODERN! Jag har koll!" Det försöker jag anamma.
Några frågor om någon snäll har tid att svara (jag vet att man inte kanske kan få svar så här snabbt men jag ställer frågorna ändå, är glad när jag än får svar)
1. Ska jag alltså inte buffa honom utan använda solfjädern nu när han är så stor?
2. Ska man ha en helt annan ramsa till dagluren, eller ska man modifiera så att den är liknande men inte innehåller ordet "natt"?
Så här tänkte vi schemat skulle se ut:
7.00: Glad morgon.
7.15: Frukost.
11.30: Lunch.
12.30–14.30: Sova middag.
14.30: Mellanmål (stadigt).
18.00: Middag.
19.00: Bad, skoj, nattslurk.
19.30: Sova natt.
Tack på förhand!