hej johanna och tack för ditt svar!
jodå, han sover på mage och har så gjort sen start.
och japp, hans natt är 8-9 h men jag skulle vilja att den var 12 redan nu

. är det lite för optimistiskt även om man lägger in nattmålet säg vid tvåtiden? bör jag kanske hålla mig till två nattmål isf? eller ska jag helt enkelt släppa 12-timmarstanken för tillfället?
Vad du kan göra är att du pumpar ut under dagen och serverar detta som kvällslurk. På det sättet "helammar " du (endast BM) men samtidigt så ser du hur mycket han får i sig och mättas på så sätt snabbare och därmed blir också natten tidigare, med ev lite vagning förstås
här hänger jag inte med alls. varför skulle han hellre vilja ha flaska? är det bara för min skull menar du? ursäkta en trög amningshjärna

. jag är inte alls orolig att han inte får i sig tillräckligt; han äter nog vad han behöver den tjockisen, men jag får honom inte att tömma tutten på riktigt före kl 22-23. tror inte att han skulle äta bättre ur flaska. eller?
Och en sista sak, den där sista luren blir ofta bara 45 minuter. Då får man lägga en liten lur om 5 alt. 20 minuter istället.
menar du här sista luren innan kvällen? menar du att jag ska lägga in en 45-minutare i hans schema? eller menar du att jag ska nöja mig med ifall det bara blir 45 min fast jag ev räknat med mer?
ursäkta, jag är nog rätt så trög... kan du vara lite övertydlig?
kram
mamma till flicka, född 0712, pojke, född 090410 och lillebror, född 120322.