Twins kackeltråd!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
twins

Inlägg av twins »

Vad tuff du är Nelly som åker iväg helt själv, bra jobbat :D . Själv har jag inte ens varit på besök på jobbet än och visat upp de små trollen :oops: . Jag har oxå en som gärna ligger och snackar när hon vaknar under natten.

-Pappaaa, paappppaa, papa :roll: . Ganska gulligt, men jag sover hellre :lol: .

Någon som har sett till 1+2? Hallooooooooo på andra sidan havet :!:

Idag har vi som vanligt städ och tvättdag och nu är allt fint och rent igen, ja i typ 5 minuter :roll: :lol:. Meya vill såååå gärna hjälpa till, älskar dammsugaren. Funderar på att köpa en såndär leksaksdammsugare men de är från 3 år så vet inte :-k . Hon ska få en liten sop iaf så hon slipper snubbla runt med den stora :D . Det ska börjas i tid :wink: .

Kram på er :heart:
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
Nelly

Inlägg av Nelly »

....och ja jag undrar lite:-k vart Sonica tog vägen Hallå!!!!!

Snart e det melodifestivalen :D

Kram er :heart:
Stolt mamma till:
O :heart: 061117 :heart:
E&M :heart: 080908 i v38+1 :heart:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nelly

Inlägg av Nelly »

....det fann ju en suverän :D mormor på plats efter bilturen...annars hade det inte gått
Stolt mamma till:
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Klagosång nu igen :(
Nu är de sjuka igen, eller jag menar de blev nog aldrig helt friska från förra helgen, men lillpojken har 40 grader, och syrran 39 och så en förfärlig hosta på det.

Oj vad tråkig och ledsam dag det varit, suck vi får väl hoppas att febern tar bort alla bakterier en gång för alla för det här är ju inte så kul... :roll:

kram
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader :heart: :heart:
Nelly

Inlägg av Nelly »

hummmmm det är INTE kul när ens små är sjuka :cry: , man hade ju tagit det själv tusen tusen och åter tusen ggr om.

Det kommer lite styrkekramar från mig/oss som har klarat oss oförskämt bra..... :-s

Idag på em. ska jag släppas ut från hemmet.... :wink: ska på Gbg Horse Show och det ska bli sååååååå kul. Ja jag är så tokig i hästar som om jag vore en 10-årig liten stalltjej....kanske för att jag inte då fick chansen att rida utan först nu när jag är "gammal"....he he he

Kram på er från en snöig västkust, äntligen så att O fick åka pulka!!!!
Stolt mamma till:
Nelly

Inlägg av Nelly »

Twins har tänkt på lite att detta att denna tråd startades av dig.....blev det som du hade tänkt dig att vi alla får babbla om det vi mest vill??? Jag tycker att det är härligt och jag hoppas att ni andar oxå tycker det.

Kram kram :heart:
Stolt mamma till:
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Jag gillar också detta tvillingbabbel, men från mig har det kommit mycket klagan nu....
men ska komma i håg att skriva om de glada dagarna också :)

Jusst nu sitter jag och tänker tillbaka på den första tiden, eller snarare då de var kring 4-5 månader och då var det ju lättare :shock: än vad det är nu :shock: de skrek mindre, och rörde sig mindre. Och allt hade sin lilla lunk, men nu känns det bara sådär övermäktigt.
Men jag är nog liiite färgad av att de är sjuka nu, och då blir det ju inte ett dugg lättare 8)
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Ha så kul på Gbg Horse Show :) :heart:
twins

Inlägg av twins »

Nelly skrev:Twins har tänkt på lite att detta att denna tråd startades av dig.....blev det som du hade tänkt dig att vi alla får babbla om det vi mest vill??? Jag tycker att det är härligt och jag hoppas att ni andar oxå tycker det.

Kram kram :heart:
Jag vet inte om jag hade tänkt något speciellt, utan ville bara få en chans att kackla med andra tvillingföräldrar. Det är, tycker jag, en speciell sits att ha två samtidigt. Känns sååå skönt att ha er som förstår hur det är :heart: . Underbart med alla som skriver och delar med sig av sin vardag, med- och motgångar. Vart ska man klaga om inte här... Vart ska man få beröm för att man lyckats ge sig iväg på utflykt med (minst :wink: ) två små, om inte här... Jag älskar allt vårt kackel :heart:

Krya på kramar till elsaviolas små :heart: :heart:.

Grattis till snön och hoppas du hade en underbar egentid Nelly.
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Här är det sjukt fortfarande, hög feber och många hostanfall på nätterna :)
De vaknar ofta till vid hosta, och ibland går jag in och bara känner på dem, och stoppar om, och de somnar nästan alltid om utan krusiduller. Hoppas, hoppas att detta inte ställer till sömnen i framtiden nu bara :shock:

Jag bara längtar tills de är friska igen, jag vill ha tillbaka mina goa glada barn NU :)
twins

Inlägg av twins »

Det var mig en envis förkylning :cry: . Hur länge har de haft hög feber nu? Mina hade oxå hemsk hosta. Första omgången var det torrhosta och nu senast väldigt slemmig. Jag gav dem Bisolvon och den hjälpte bra mot den slemmig hostan. Det står från 1 år på förpackningen, är det långt kvar tills dina älsklingar fyller år? Hoppas verkligen att dom blir friska snart. Mina sover oxå oroligt när de är sjuka, och jag springer där med vatten och alvedon. Men sen går de snabbt tillbaka till gamla vanor. Jag tror inte du behöver vara orolig för att deras sömn blir förstörd.

Själv är jag såååå besviken :( . Min sambo skulle vara pappaledig maj-augusti, och jag skulle få börja jobba igen. Saknar mitt jobb och mina arbetskamrater. Men nu byter hans arbetsplats ägare denna månad och den nya chefen vill inte låta honom vara ledig under högsäsongen :evil: . De kan ju såklart inte neka föräldraledighet, men "strukturera" om så hans tjänst försvinner... Så för att hålla sig på god fot med nya chefen har de kommit överrens att han ska vara ledig augusti-oktober isf. Suck :roll: ..... Min chef vart ju fantastiskt glad över mitt telefonsamtal, och att jag ska vara ledig över deras högsäsong.......... :shock:

Jag kommer sakna ihjäl mig efter tjejerna när jag börjar jobba, men hade sett fram emot att få umgås med lite vuxna :oops: . Jag får väl se det positiva, att jag får vara ledig större delen av sommaren :D .

:heart:
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Twins. De fyller ett år om en månad. Jag får nog köpa lite bisolovon :)

Men i dag kanske kanske det blir bättre, peppar peppar. De har haft feber sedan fred och lördag.

Jag ska inte börja om att jobba förän efter sommaren, jag tror det blir helt perfekt :wink:
På något sätt är ju allt mycket roligare på sommaren tycker jag.
Jag längtar inte tillbaka till jobbet, många av mina närmaste arbetskamrater har bytt jobb eller avdelning pga misstrivsel, så det känns verkligen nedrigt, att de inte finns där då jag kommer tillbaka.
twins

Inlägg av twins »

Morgonens hjärtatack :shock: .

Jag vänder ryggen åt Meya för att ta ut mjölken ur kylskåpet, och när jag vänder mig om så står hon upp i sin stol :shock: :shock: :shock: . Håller andan när jag går de få steg tills jag når henne och kan sätta henne ner. Måste nog justera stolen så hon inte tar sig upp :oops: .

Morgonens mys :heart: .

Hanna ger gärna pussar om man frågar, men nu ville hon pussas med Meya :lol: . Hon såg lite frågande ut... och var inte alls lika sugen på att pusssas.
Stjärnfall
Kontakt:

Inlägg av Stjärnfall »

Hej alla!

Twins: åh hu vilken hjärtattack! Vad duktig du var som smög fram till Meya...
Åh vad gulligt med pussarna. Mina småttingar har börjat prata mer och mer med varandra och här är det mest lillkillen som "känner" på lilltjejen. Mest för att hon har hår och han är helt galen i hår....

Vi fick glada besked härom dagen när vi fick provsvaren. Inget av våra tre barn har min sjukdom och det känns fantastiskt med tanke på ärftligheten! :D

Jag vill INTE börja jobba. Vad ska man göra? Jag bytte jobb ungefär samtidigt som jag blev gravid så jag jobbade ca 6-7 månader och ska vara ledig till efter sommaren, sammanlagt ett och ett halvt år (med sjukskrivningen i slutet av graviditeten). Jag har inte direkt knytit an till mitt nya jobb.... Jag saknar mer mitt gamla jobb.... Sedan gör det ju inte saken bättre att jag har en pendlingstid på 1 timme, enkel resa!!! :shock:

Vad jobbar ni med när ni inte är hemma med underbara barn?

Mer krya-på-sig kramar från oss
Tvillingar 10/6 -08 med storasyster 9/9 -06
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Nu har det nog vänt :) Det tycks som jag har fått tillbaka mina goa ungar igen. De har varit i toppform i dag och skrattat och klättrat och balanserat vid spisen och ja kort och gott gjort allt möjligt.

Twins Jag nickar instämmande, våra stolar går inte att spänna efter så där, men jag har tränt in en kudde av lämplig storlek mellan ryggstödet, så då tar det i alla fall lite längre tid innan de krånglar sig upp och jag hinner pararera :lol:

Stjärnfall Det måste verkligen kännas skönt att få ett så befriande besked :) Tyckte det lät så obehagligt det där :?

Jag jobbar som processoperatör på ett större företag, jag gruvar mig redan nu 8) :)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"