Twins kackeltråd!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
twins

Inlägg av twins »

Men Stjärnfall :( , låter som ni har en jobbig period nu. Snuva i höften :shock: , det har jag inte heller hört talas om :? . Det måste vara ganska ovanligt.

När du opererar knäet så blir du väl sjukskriven :? , så pappan kan vara hemma ett tag och ta hand om de små tänkte jag.

Blödarsjuka, hur påverkar det ditt liv? Vet väldigt lite om den sjukdomen. Är det så att blodet har svårt att koagulera om du börjar blöda? Hoppas att twinsen klarar sig som storasyster [-o< .

Lycka till med renoveringen, förstår att det ska bli skönt med flera sovrum :D

Kram på er alla :heart:
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

snuva i höften :shock: jag var tvungen att läsa om och om igen för att se om jag läst fel 8)
Nej har aldrig hört talas om det. Har det blivit bättre nu :?:

Här är det också sjukt värre, en av tvillingarna har feber, och även tvillingarnas storebror.
Tvillingarna har varit sjukligast av alla barn jag haft :? beror det på den nästan uteblivna amningen mån tro :roll:
Hoppas de får bättre immunförsvar för det är hela tiden någon som är sjuk 8)
Nåja det kunde ha varit värre, typ magsjuka eller nått...
kram
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader :heart: :heart:
Stjärnfall
Kontakt:

Inlägg av Stjärnfall »

Elsaviola: Oj vad jobbigt! Jag tror och hoppas att de små utvecklar ett dunderimmunförsvar när de drabbas av många infektioner så här första året. Kanske går storebror på dagis? Mina är ammade massor men har ändå varit nästan konstant sjuka. Vår stora tjej går på dagis och drar hem det ena efter det andra. Just nu ligger vi nästan i krig med förskolan som inte låter barnen vara ute nästan något! Usch jag blir så arg när jag tänker på det med tanke på den infektionsriskan som föreligger!

Som tur är verkar Dante må mycket bättre i höften nu. Idag var han uppe och stod lite och var jätteglad. Himla underligt det där... Det känns som om det får vara bra med elände för hans skull nu. Han föddes till den här världen med en bruten arm :cry: då det höll på att gå riktigt illa vid förlossningen. Armen läkte bra men han hade ont i ett par veckor och verkar vara smärtkänslig efter detta. (Mitt hjärta värker än i dag då jag tänker på det...) sedan utvecklade han förkylningsastma och nu detta. Stackars liten...

Stackars storasyster ramlade i simhallen idag och slog loss en framtand. Den sitter fortfarande men hon är blå och svullen och fick göra ett första besök till tandläkaren. Det märks att hon brås på sin pappa för hon somnade i tandläkarstolen medan de slipade på tanden!

Jag som är en riktig hönsmamma kommer nog få det jobbigt framöver med tanke på att barnen faktiskt kommer lära sig cykla, åka skidor, åka pulka, och allt det där. Jag kommer ihåg hur mycket jag ramlade och slog mig....

twins: Von Willebrandts sjukdom är en genetisk sjukdom som går i arv. Till skillnad från den "klassiska" blödarsjukan som bara killar utvecklar så drabbar denna både tjejer och killar. Man får en förlängd blödningstid och blodet saknar en viss faktor som hjälper det att koagulera. I mitt fall så blöder jag läänge när jag gör illa mig och om jag ska opereras eller föda barn måste jag ha mycket mediciner. Annars så märks det mest genom massor av blåmärken och kraftiga blödningar en gång i månaden.... Inte så kul men med dagens mediciner så går det jättebra att leva med detta. Vi kollade min man när jag blev gravid så vi vet att våra barn aldrig kan få den svåraste varianten. Tyvärr är det många som lever med en mildare variant av detta utan att egentligen veta om det. Jag fick veta det för ca åtta år sedan då min systers son fick blåmärken efter fingrarna då de lyfte honom. Jättehemskt för man kan bli misstänkt för barnmisshandel om det upptäcks på dagis tex. Jag och min syster fick äntligen en förklaring till varför vi blödde så mycket.

Nu ska jag mysa med en kopp te i soffan en stund
Krya på sig alla ni som behöver det :)
Tvillingar 10/6 -08 med storasyster 9/9 -06
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

stjärnfall
Nej han går inte på dagis men så fort vi träffar deras kusiner som är dagisbarn så blir de sjuka på stört.
Jag tycker också att barnen borde vara ute mer, att smittorisken förminskas utomhus är ju ingen nyhet precis...

Skönt att det börjar bli bättre med höften.
Men jisses vad ni har oflyt nu med både det ena och det andra. En olycka kommer sällan ensam heter det visst.

Men nu får det väl vara slut på eländet hoss er för ett tag :?: :o :wink:
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
twins

Inlägg av twins »

Men lilla Dante :heart: . Skönt att armen läkte bra och att höften är på bättringsväg. Vilken liten kämpe.

Är oxå rädd hela tiden att dom ska ramla och slå sig. Häromdagen så ramlade Meya med en bitring i munnen. Blev livrädd :shock: när jag såg att det blödde, men det var "bara" läppen som fått sig en smäll. Hoppas det går bra med tandsingen.

Otäckt det här med blåmärkena, så det måste ha varit jätteskönt att få reda på vad som var orsaken. Tack och lov att det finns bra mediciner mot Von Willebrandts. Har ni fått veta om twinsen klarat sig från det, om jag får fråga?

Nu ska jag se om vi kan ta oss ut i solen, ser jättefint ut, "bara" -6 grader idag :roll: . Vill ha värme NUUU:!:
twins

Inlägg av twins »

Försöker minnas vad jag gjorde med all min tid innan jag fick barn, hur fyllde jag mina dagar, vad var viktigt? Känns så avlägset, att det "bara" gått ett år, kan jag inte förstå. Jag älskar mina barn över allt annat och skulle offra vad som helst för dem, skulle inte byta ut mitt liv som det ser ut nu, mot något annat.

Men jag kan inte hjälpa det, ibland saknar jag att inte behöva känna ansvar för två små liv dygnet runt, att inte kunna slappna av och tänka bara på mig själv, att kunna göra vad jag vill, när jag vill.

Lite trött och less idag och nu har jag skrivit bort det och ska snart väcka världens bästa prinsessor :heart: .
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Ja gud vad gjorde man förr :?:

Jag har ju ett barn som är född -94, så det var längesedan jag var helt utan ansvar, men sen var det ju nästan 13 år till nästa barn :D så jag han ju uppleva lite mindre betungande ansvar ett par år.
Och jag kan ärligt säga att jag tyckte att livet för varje år blev mer och mer meningslöst.
Jobba, äta, glo på tv, festa ute på krogen, och leva som en slav under tristess....jag blev så less på mitt tragiska liv att jag ville skaffa barn :lol:

Och så kom 07 an, och sen då tvillingarna 08. Så då fick man så man teg. Nu händer det då saker, och jag behöver aldrig ligga på soffan och uggla bort, typ :roll:

Jag förstår hur du menar,med att bara få vara en själv,
men den tiden kommer tillbaka i små doser allt eftersom tiden går...får man hoppas...

kram :heart:
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

God dag :!:
I dag är det jag som sliter mitt hår.
Herregud, vad ska man göra. Pojken har börjat klättra upp för stolar :o och han kan inte ens gå :shock:
Och kan man inte gå är ju inte balansen riktigt under kontroll. I dag hade han klättrat upp för en stol och upp på diskbänken.
I går tog han sig upp på matbordet,
är inte detta fel i utvecklingen, ska de inte gå före de klättrar upp 8)
Jag trodde minst att jag skulle ha en sisådär 3 månader kvar tills försöken i klättrings SM skulle gå av stapeln.

Och skillnaden här är ju att barnen inte är på samma ställe samtidigt,
så vem ska man egentligen vakta, dom kommer väl att slå i hjäl sig :lol:
twins

Inlägg av twins »

:lol:

Har du fått en klätterapa :D , liten är väl nyfiken på världen ovanför mammas knäskålar :lol: . Snart kommer han på att det går att rymma ur sängen oxå 8) . Jag gnäller lite på att vi bor så litet, men det positiva är ju att det inte finns så många rum de kan försvinna i :roll: . Här klättras det inte än, tack och lov. Men båda tjejerna tultar runt för fullt, ena sekunden är de där och nästa :shock: ..... Typ det saknas en :lol: .

Kram från förkylda familjen.... IGEN :!:
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Jag har suttit vid datorn en hel del i dag, när de var vakna, vilket inte brukar hända sådär otroligt ofta men i dag blev det så...

Och ja allt var ju frid och fröjd eftersom det var tyst, men ack vad man bedrog sig, efter att man tittad upp från datorn så hade flickan grävt fram en toarulle och satt och knaprade på (gott), och pojken och dennes lite äldre storebror( 2 år) hade hittat smöret i kylskåpet och satt och matade varandra med detta.
- Skyll dig själv mamma som drunknar i forumvärlden, för då lever vi livets glada dagar (ung)

Krya på er nu :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

elsaviola: Tack för dagens gapskratt! :D
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

:D :lol: :lol:
Nelly

Inlägg av Nelly »

Hej på er alla :D

Det var ett litet tag sedan har varit på utflykt, hos mormor (som bor i samma stad som vi ska flytta till) jag och all tre barnen, själv!!! Är faktikst lite stolt över att jag fixade det :D

Sen så är det ju så bra att de sover som de gör, tack vare råd/pepp/rutiner mm härifrån som gjort att man inte känner sig rädd för att de ska vakna, man vet ju vad man ska göra. Så placerade i var sin resesäng och mörkläggningsgardin (i mormors syrum) sov de super...(eller ja E sov inte wow men så upptcäkte jag ett litet grön blinkade ljus (en laddare till en mus) som fanns i hans blickfång, på med en handduk och sen så sov han oxå :D :D :D
Storebror var placerad mellan mormor och hennes man :roll: (kura efter flytt...ska bli skönt)

Skickar en styrkekram till er alla som är sjuka och massor med "hållna" tummar för att ni stjärnfall får ett bra resultat på proven. Vad starka ni e allihopa!!!

Här har vi bara haft små förkylningar (peppar peppar) och jag slutade amma efter ca 2 månader så nej elsaviola lägg inte det på dina axlar. Små barn ska ju ha ex antal infekltioner för att skapa sitt imunförsvar.

Det är så underbart roligt att läsa om era lite större tvillingar.....en massa bus och stoj. Ser framemot detta, passar mig bättre än när de är små.

elsaviola dagens skratt!!! och visst är det underbart vad de är kreativa de små 8)

Måtse oxå berätta om vår lilla akrobat (M) henne hittade jag med fötterna på kudden a´la pippi långstrump :lol: : Hon har oxå just nu en period där hon ligger och pratar HÖGT i vargtimman med alla de nya ljuden hon lär sig hela tiden....ja det är bara att försöka ignorera det....men det är svårt att hålla sig för skratt, hon låter så underbar. Lille E sover sig igenom det, visst är det härligt!!

Ja tid ja, :oops: nästan när man innan man hade barn att man tycket att man kunde ha ont om tid. Men visst är det som ni skriver "sofftiden" som fått stryka på foten....och i ärlighetensnamn det gör ju inte så mkt!!!!

Nä nu är det snrat dax att väcka de små och jag ska blunda 10min tänkte jag. Pappa ska på bio ikväll så jag skar rodda det hela hemma själv ikväll, men det är helt ok!!

Kram kram
Stolt mamma till:
O :heart: 061117 :heart:
E&M :heart: 080908 i v38+1 :heart:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Nelly
Jag hade funderat vart sjutton du tagit vägen :roll: , men bra att veta att du finns kvar här i krokarna.

Och visst är det helt otroligt hur bra de faktiskt kan sova fast någon av dem håller låda. De är så duktiga :)
Nelly

Inlägg av Nelly »

Tack för att någon saknar mig... :wink: :heart:
Stolt mamma till:
O :heart: 061117 :heart:
E&M :heart: 080908 i v38+1 :heart:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"