HEJ!!
Förlåt att jag inte skrivit på såååå länge! Men, det är ju helt enkelt för att ALLT GÅR SÅÅÅ BRA!!! Mina barn sover som små grisar

och äter som hästar och är lyckliga små gullungar och då är vi också lyckliga!
Jag har heller inte glömt att jag skulle skriva i den där tråden för att inspirera andra som ska börja heller har påbörjat kuren på sina barn! Jag vill göra det nu tänkte jag, men som vanligt så vill jag alltid göra allt ordentligt och inte bara slafsa ner några ord, därför har jag dragit ut på det!
Tack alla för all hjälp jag har fått här, ni är UNDERBARA människor!
Så här ser det ut hos oss nu:

vi flyttade tillbaka Melker till eget sovrum den 27 januari efter att de sovit i samma sovrum sen 10/1; alltså i 17 dagar. Vi kände att det blev inte bättre. Melker vaknade konstant för tidigt och började prata och väcka Ester!
Så vi satte upp en gardinstång längs Melkers säng och hängde upp lite halv-transparenta vita gardiner och det blev SÅ mysigt, som en liten koja och han ÄLSKAR det!! Först ville han ju inte flytta ut från Esters sovrum, men vi gjorde som så att jag var borta en stund medans Henrik och Melker hjälptes åt att flytta sängen och "överraska" mig!

Sen hade han fått en ny lampa vid sängen (i julklapp) som de hade satt upp oxå & som vi säger go natt till varje kväll. Det var inga som helst problem och han har inte sagt ett ord om att sova inne hos Ester sen dess! Jag tror gardinerna hjälpte väldigt mycket! Sen har vi samma rutin varje kväll: bad runt 18.00, (bad var eller varannan dag), kvällsmat (typ yoghurt o musli) vid 18.30-18.45 framför TV'n, (o Ester får välling i soffan & tandborstning), sen tandborstning och upp och välja saga som jag & Henrik turas om att läsa i VÅR säng. Vilket funkar så bra, det är skönt att halvligga där och mysa en stund med en saga! Sen går vi direkt till toan och sen i säng där vi kittlar honom och får honom att skratta.

Sen har vi en ramsa som jag har kommit på & som vi sjunger: "Hej då lampan, vi ses om en stund, jag ska sova och säga hej till John Blund."

Sen släcker vi lampan och gosar ryggen en stund. Jag brukar sjunga en kort vaggvisa samtidigt för det tycker han är mysigt och sen säger jag faktiskt så här några ggr: "Din säng är skön, trygg, varm och mjuk". Sen puss på kinden, "jag älskar dig, vi ses imorrn" och när jag går iväg ramsar jag och då brukar kl vara 19.30. En gång hann han säga "Du glömde säga ramsan!", HAHAHA!

Fast jag var på väg och säga den, men kul att han är van vid den nu och verkligen VILL höra den!

Sen somnar han på några minuter. Ibland är han tyst och ibland ligger han och mumlar eller sjunger lite tyst för sig själv innan han somnar - så sööööt!!

Igår kväll sjöng han "Imse vimse spindel" lågt för sig själv! Så gulligt!
Sen väcker vi honom vid 7.00 och sen Ester därefter! Det känns bra och lagom med 12h natt för Ester och 11,5h för Melker. Han vaknar inte längre tidigt!! ÄNTLIGEN sitter det! Vi har ingen digital väckarklocka ännu som han kan få ha, för en analog är inte bra tyckte vi för den gick inte att ställa exakt, så det blev antingen 6.55 eller 7.05. Nej, det blev inte bra. Sen skulle vi köpa en bra som vi såg på nätet men, då var den slut i affären. Men, nu ligger han kvar eller sover helt enkelt till 7.00, men tanken är att vi ändå ska ha en väckarklocka åt honom när vi hittat en som blir bra.
Så vi har det så väldigt bra nu & vi kan VERKLIGEN NJUTA NJUTA NJUTA av våra små gulliga, söta & oerhört älskade barn.

Och Ester sover så bra så!! Hon sträcker sig efter sängen och vill verkligen ner i den på kvällarna. Och ändå kan hon verka hur pigg som helst precis innan vi går upp till sängen!! Helt otroligt att se hur hon somnar sen iaf som på beställning och att se hur hon nu njuter av sin sömn och "hennes tid" i sin mysiga säng!

Hon brukar oxå ligga och "lalla" lite för sig själv i nån minut innan hon somnar, det låter så gulligt och tillfreds! Vi har även hängt upp en jätte-fin säng-himmel vid hennes säng (som vi köpte billigt på IKEA) och det märks att hon ÄLSKAR den och sängen blev bara ännu mysigare! HÄRLIGT!!
Jag berättar fortfarande om allt detta för folk överallt och rekommenderar SHN m.m varmt till alla! Tänk att vi skulle få ha det såhär, det trodde jag ALDRIG för ett år sedan! Nu kan man LÄTT tänka sig ett barn till, hahaha!
Ha det bra alla och särskilt Mia som hjälpt mig mest! Kram på dig!
Varma kramar från Malin med familj.