Rapport: Natt 1 - Melker (nästan 3½ år):
Herre Gud! Först gick allt jätte-bra, t.o.m. själva läggningen. Sen, när han gick ur sängen och Henrik fick gå in & lägga tbx blev han vansinning!

Jag tycker Henrik saknar total pondus i rösten när han ramsar & låter inte alls som om han menar allvar, bara mesigt! Blir så irriterad.

Så till slut ramsade jag några ggr för att han skulle veta att här finns iaf en förälder som vet vart skåpet ska stå!

Jag försökte förklara för Henrik hur han måste ramsa men, han verkar inte riktigt förstå! Hjälp!
Men, det verkar som om det gick hem ändå.. Melker är ju förvisso van vid Henriks något lugna & "mesiga" sätt så det kanske inte spelade någon roll. (Medans jag är lite mer hetsig & energisk, vi är som natt & dag!

)
Henrik har svårt att "böja" på rösten, vet jag.. det är likadant när han läser saga, lite entonigt sådär. Vet inte om jag överanalyserar - förmodligen.
Men, iaf så tystnade han efter ca 25 min & då bekräftelse-ramsade vi båda två, & då viskade han "pappa, kom", men vi sa inget. Sen var det tyst & Henrik bekräftelse-ramsade igen, tyst. Vet inte när han somnade, men skulle tippa på några min senare.
Visst var han väldigt arg & ledsen ett tag, men jag tycker ändå det gick ganska bra ikväll. Det var vad jag hade väntat mig ungefär, men tror inte Henrik hade det, han var väldigt besvärad av hela situationen, suck! (Jämförde detta med 5-min-metoden, som han var villig att köra på Ester innan.. men, skulle nog aldrig kunna göra det på sin son?! Hmmm...)
Ester stördes mkt av hans läggning & blev ledsen & jag lyckades inte lugna henne med ramsan, utan fick gå in & lägga ner & jag märkte hur trött hon var & SÅ redo att sova. Men, det är inte så jäkla lätt när ngn gastar för full hals precis i närheten! SUCK. Men, men.
Sen måste vi vara mer bestämda med Melker överhuvudtaget hädanefter. Han har fått som han velat alldeles för mkt alldeles för länge nu, och man gör honom enbart en björn-tjänst! Hur ska jag få min man att sluta "fjöla" så förbannat med honom & visa honom vem som är förälder & därmed LEDARE i familjen?! Blev kanske komplicerat detta.
Sen vill Henrik så gärna "ha det mysigt & läsa saga för Melker i hans säng", men jag har sagt att det kan vi lika gärna göra i soffan istället. Hur viktigt är det att INTE läsa saga i hans säng?
TACK snälla för svar!
Kram ** Malin.