AnnaS-78 har inkommit med följande starka berättelse. TACK
* * *
"För mig var det sista utvägen. Det var i helgen 8 sep jag bestämde mig... Min lilla dotter har bokstavligen torterat sig själv, min man och jag med att aldrig
* sova mer än ca 30 min på dagen i ett svep
* åt över en halvliter välling på nätterna igenom
* skulle alltid ha nappen istoppad hela nätterna
* vaknade varannan, var tredje timme, ALLTID och ville ha bröstet
* gnällde hela dagarna
Jag mådde så jävla förbannat dåligt. Inte nog med det, Ebba har haft kolik också och Lars och jag har gått på knäna. Jag började känna mig jättekonstig, frågade om en massa, hängde inte med i diskussioner och hade gått ner mig rejält. Skulle livet vara så här frågade jag mig själv och tittade på min dotter.
Sista helgen innan vi började med kuren var gräsliga, Ebba vrålade, sov inget och jag mådde piss. Psyket nästa kändes det som OM jag inte gjorde en radikal förändring.
NATTEN TILL DEN 8 SEPTEMBER SATTE JAG IGÅNG.
Jag började läsa hela boken, läste igen tills jag förstod. Så satte jag igång.
Första natten lades hon 20.00, vaknade 23.00, 02.20, 03.00, 05.25, 05.35, 06.00, 06.40, och 07.30 väckte vi Ebba under stoj. Det tog 40 min att lägga henne, vaknade många gånger men hon åt inget. Jag låg i stridsberedskap i tältsäng bredvid och flög upp för att lugna henne.
Nu fyra nätter senare sover Ebba på mage, bättre än aldrig förr och har larm. Hon sover i eget rum där inget stör, ingen napp och hon äter inget på nätterna längre.
Nu fjärde natten kan vi lägga henne 20.00 under skratt och mys, läggningen tar absolut inte mer än 5 min!!!
Ungen sover sina 45 min, 90 min och 20 min på dagen spikat efter schema.
VARFÖR HAR INGEN SAGT NÅGOT OM DETTA FÖRUT. BVC VEM SOM HELST?????
Jag känner så här, vad har jag gjort mot mitt barn! Alla var irriterade, jag sambon och inte minst lilla Ebba herself.
Rapport 7 dagar senare:
Lilla Ebba sover åtta till halv åtta!!! Dagslurarna fungerar klockrent och det är såååååååååå skönt. Äntligen egentid och vilken lycklig unge Ebba har blivit.
Tänk detta:
INNAN SOV EBBA CIRKA 9-10 H PER DYGN. NU SOVER HON 14.5!!!!!
LYCKA TILL med kurandet, klarade Ebba och jag det, klarar du det också."