Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Nya mamman: det var träning det :shock: :D Har du som ambition att träna varje dag, eller föll det sig så denna veckan? Imponerande i vart fall :!:

anna: intervallträning? är det löpning i olika tempo, eller annat. Nyfiken
Bra vecka för dig också.:thumbsup: Hur går det med maken och LCHF? Jens är fortfarande going strong. Han "glömde" t om brödet i helgen. Han var helt chockad själv när han insåg det. Fast nu behöver han inte bli smalare, ska försöka peppa honom till lite träning också..ha ha aldrig är man nöjd va?

Min vecka: cykla t/r jobbet mån-tors, löpning lördag

Nu när Jens börjar jobba kommer jag ju jobba mindre igen och ska försöka ge mig ut i löparspåren 2 ggr/veckan och cykla mån-ons (torsdagar jobbar jag hemma och fredagar är Jens hemma, och då tänkte jag ta bussen till jobbet och springa hem) Aerolatesskivan ska dammas av också hade jag tänkt....

Heja heja
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Linda Vega: med intervallträning menar jag olika saker olika gånger, och ordet låter avancerat, men är det inte... :wink:
:arrow: Ibland går jag rask stavgång, och när jag är HELT säker på att ingen ser mig 8-[ joggar jag en bit. (det ser ju så löjligt ut att jogga med stavar :roll: )
:arrow: Eller så är det jogga/gå. Jogga 10-15 min, gå 1 minut, bara hämtar andan.
Vissa dagar orkar jag inte jogga hela sträckan helt enkelt, då är det bra med ett kort andrum.
:arrow: Eller så är det ett vanligt joggingpass, där jag ökar tempot på raksträckor och i nerförsbackar.

Vad kul att Jens gått in så för kosten :!: :thumbsup:
Tja...Per är ju inte så på hugget på kosten som jag, men han HAR skärpt sig lite i alla fall.
Han är bättre på träning :!: Han tränar på, håller igång varannan dag och är flitig som attan :!: Han hade faktiskt kommit under 70 kilo nu (69,5) och var väldigt glad över det :!: :D Och hans gubb-mage har smalnat av, helt klart- äntligen!
Stygg 8) som jag var tog jag smygkort en dag i försomras när han gick med bar överkropp, och såg väldigt gubb-magig ut. Jag tänkte visa det för honom när han gått ner några kilon, för att han ska se vart han inte vill komma igen... 8) Han joggar mycket, men har svårt att hålla igen på tempot, han borde ju mer satsa på långsam jogging, fettförbränning, men han vill springa fort. Alltså blir det ju muskler, med fettet kvar under. Men det ger väl med sig så småningom. säger detsamma haha, aldrig blir man nöjd... :wink: :lol:

:D Själv har jag nått min matchvikt :!: :D :D :D \:D/

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag kan ju aldrig göra något med måtta.
Så nu har jag ont i mitt knä.
Typiskt, jäkla piss också.
Jag som har kommit igång så bra...
Tar en kväll i soffan och kanske en dejt med Polly.

Anna, får nog härma dina intervallpromenader, man kan ju få upp pulsen rätt ordentligt genom att gå det allra, allra fortaste man kan också. Fast man ser ju rätt skum ut när man ilar på med sjumilasteg
:lol: :roll:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hur går det med knäet Nya mamman?? :shock:

Veckan som gått är jag enastående nöjd med:D

tis: joggingpass
ons: aerolates
tors: motionscykel
lör: intervall-stavgång/jogging
sön: stavgång

kram anna
anniemanjani

Inlägg av anniemanjani »

Äntligen en ordentlig rapport från min sida :-) :

måndag: aerolates
tisdag: promenad 50min
onsdsag: promenad 50min + aerolates
söndag: promenad 50min

Allt väl till alla!
Annie
/Annie, mina små älsklingar Zigge (filosoferande charmör) aug 06
Zoleil (bestämd & målmedveten solstråle) dec 07
SHN-kurade, jul 08 :sleep:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Förra veckan cykla mån-torsdag t/r. Inget mer. Vi åkte till fjällen lördag morgon, så ingen träning alls i helgen (mest inspektera svärisarnas husbygge + leta lingon i skogen tillsammans med barnen)

Har kommit på att jag ska springa torsdagar och lördagar framöver. På torsdagar har jag förhandlat mig till att ha bilen, så då får min sambo cykla
(eller ta bussen) istället. Hoppas att det kan hålla. Saknar verkligen löpningen...

Bra jobbat anna och anniemanjani :thumbsup:

Nya mamman :?:

Alla andra som rapporterar :?:

Linda
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag har börjat jobba! Så nu är det typ sluttränat... :lol:
Närå.
Här kommer mina bedrifter:

Mån: Sprang och gick 1 tim + lite styrka
Tors: Sprang 30 min + lite styrka
Lörd: Sprang 30 min (bråttom, inklämt mellan shoppingrunda och kräftskiva. Stolt över att jag inte bara slappade i soffan i pausen, utan faktiskt gick ut och lubbade.)

Alltså, jag kan göra 30 armhävningar (RIKTIGA!) nu, utan några problam alls!!! Jag är helt enkelt skitstark! Och jag kan springa utan paus i en halvtimme, det var ett tag sedan. Känner mig sååå på G! *supermallig*

Kram alla hurtisar!
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Ja visst är det lite trixigare att få in träning när man jobbar. Bra jobbat Nya Mamman, tre pass/vecka är ju mycket träning. Du ska verkligen känna dig stolt :thumbsup: 30 armhävningar :shock: Klarar jag 10 är jag nog nöjd :roll:

Själv LÄNGTAR jag till på torsdag då jag kan snöra på mig löparskorna igen.

Linda
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ja, LindaVega, löpning är ju beroendeframkallande. Förstår att din cykling inte är en värdig ersättare, rent mentalt. Även om det är lika bra motion, så är det inte samma mentala kick som löpning.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

HÄRLIGT Annie :D :!:

Linda Vega! Vad bra att du kommit på en lösning!! :thumbsup:

Nya mamman, det låter som att knäet är ok? :lol: 30 armhävningar :?: :shock: Ja, det hade jag inte klarat på LÅNGA vägar:shock: Heja, heja!! :D

Usch, ja :cry: ...denna veckan blev ingen bra träningsvecka, jag har haft SÅ fullständigt kaos i orderingången att jag inte hunnit mer än 2 ynka pass :cry: Och i helgen var vi i Ullared, och all tid gick åt till shopping och övernattning.
Jag kommer igen nästa vecka, hoppas och tror jag.
Denna vecka blev det:
tis: joggingtur
tors: stavgång
:oops:

kram anna
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

anna: har läst i din andra tråd att affärerna verkar blomstra :D Tråkigt om det blir kaos dock :shock: Hoppas det blir lättare att träna denna vecka även om två pass är bra. Två pass är två fler än de som bara tänker att de ska, men inte kommer ut.

Ullared...ha ha det är väl ett träningspass i sig, eller kanske bara träning i tålamod..Var evigheter sedan jag var där, åkte alltid dit ngn gång/år som barn/ung (är uppvuxen i Småland) Brukar man fortfarande få köa för att komma in?

Själv cyklade jag mån-ons som vanligt, hade längtat efter att få springa på torsdagen, men så hade jag skitont i halsen :evil: så då blev det vila. Gav mig ut på ett lugnt löppass i lördags. SKÖNT, men jag fhar jordens träningsvärk :shock: Träning är verkligen färskvara....

Kram
Linda
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jodu, Linda Vega, träning i tålamod, kan man väl kalla det! :lol: Jösses, vad folk det var, men köa för att komma in behöver man inte längre, det är så utbyggt, så det sväljer hur många folk som helst. Men det är klart, köper man t.ex barntröjor för 34:-/st, så är klart det drar folk! :D
Tack för orden om att två pass är två fler än de som bara tänker att de ska, men inte kommer ut! Det kändes bra att höra :D

kram anna
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag är :!: I-G-Å-N-G :!: :lol:

Onsdag: Promenad med vagn i vårt backiga område. Ca 5 km totalt varav hälften uppför. Med totalt menar jag att jag gick först en bit, sedan var jag på öppna förskolan (som lockade med mackor men jag tog en kopp te!) och sedan gick jag hem igen.

Fredag: Promenad till Biblioteket, sedan gick jag och Vera på A6 (köpcentra) några kilometer ;)

Söndag: NIA-pass. Jag var svettig och lite flåsig och gjorde övningar i en nivå som passade mig alldeles utmärkt just igår.

Jag mår så mycket bättre och sover skönt tills liten stånkar i sängen intill och vill ha mat...

Och anna, vad kul att det går bra, även om jag förstår att det är tufft.
Ullared - nästa torsdag!
U-hamn - nästa lördag (25/9). Syns vi då?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Härligt Lotta-Lo, som vi kallar dig här hemma :!: :wink:
Hittade du något i Ullared :?:
Nu får jag inte ihop datumet när du kommer till U-hamn :?:
Nästa lördag, 25/9? Menar du nästa lördag den 27 måntro? Fyndmarknden? Jag ska förstås dit och shoppa lite, efteråt är inget planerat vad jag vet, så du är välkommen!

Jaha, veckans träning blev bra!

tis: motionscykel en timme + mage
ons: aerolates
tors: gick hem från jobbet, bara en halvtimme, men det är uppför rejält, så jag räknar det som ett pass.
lör: i 5 timmar grävde och bände jag upp en härlig perennrabatt, jag en gång anlagt på tjejernas ur och skur-dagis. Nu skulle det bli pulkabacke där. Perennerna flyttade jag på nya håll, och grävde upp nya land. Otroligt slitsamt, och jag bara däckade på eftermiddagen, somnade :shock: (det var alltså "fixardag" på dagis)

kram anna
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ullared nu på torsdag och fyndmarknad den 27... Jag kommer men kan troligen inte stanna. Ska på födelsedagsmiddag på eftermiddagen.

Denna veckan:
Långpromenad med vagn i onsdags
NIA_träning söndag!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"