Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Träning -08

Inlägg av anna »

Jaha, tjejer :!: :?:
Vem hänger på?
Liknade tråden träning -07. Rapporteing en gång i veckan, hur det gick md veckans träning, eller flera vckor i stöten-rapporteing, vilken ni vill.

Peppa varandra, skäll/gnäll om folk ballar ur 8), sympati med de som är sjuka, upplägg, ja, något sånt. :?:
Vad tror ni?

Min målsättning :jag kommer inte ha så höga krav på mig nästa år, jag kommer vara NÖJD även med 2 pass/vecka, och supernöjd med 3 pass.
Så mellan 2-3 pass, varierad träning:
:arrow: Intervallpass i skogen (jogga så långt jag orkar, gå mellan varven för att hämta andan)
:arrow: Aerobics
:arrow: Step-up
:arrow: Stavgång
:arrow: Styrketräning
Det är mina mål!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
T.P

Inlägg av T.P »

Hej anna..längesen nu. :D

Jag har just nu avslutat mitt 3månaders kort på gym. Har blivit beroende och ska nu köpa årskort. Är så stolt över mej själv då jag inte tränat alls i mitt liv .(förutom att jag haft häst osv men som jag slutade med när jag var 15)
Tränar 2 ggr i veckan i genomsnitt. trampmaskin el vad det nu kallas :lol: värmer jag upp på, sen blir det oftast bandet där jag går/springer/går
Sen avslutar jag med rygg och mag övningar. Har som mål att springa vårruset i gbg. ngn som vet hur långt det var?? tror det var ganska kort men men små mål leder till större mål :wink: kanske vi ska springa ihop??? :D

kram
barn födda 04/06/08
Lobilina

Inlägg av Lobilina »

Känner mig nästan tvungen att hänga på här. Jag har ju FUNDERAT på att börja träna under en längre tid nu, men inte kommit nån vart. Det här kanske är sparken där bak jag behöver :roll: .

Vi ska ju visserligen flytta snart, men jag funderar på att köpa ett klippkort på ett gym här i närheten där vi bor nu, och sen fundera ut nåt nytt upplägg till efter flytten :wink: . Har också haft ambitioner på att göra nåt hemma, typ lite pilates framför instruktions-dvd. Men det gäller ju att KOMMA IGÅNG, snälla har nån tips på hur man motiverar sig?
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej!

Här kommer en till! Jag har redan börjat att promenera varje dag så gott som. Igår fick jag en rejäl "ensampromenad", idag hängde treåriga Maja med och då var den inte lika effektiv (sett ut förbränningssynpunkt) men desto längre (tidsmässigt sett :wink: )

Mitt mål är att få komma ut varje dag och få frisk luft i lungorna och få bort lite bångstyriga tankar ur huvudet. Jag har precis fått veta att jag är sjuk och skall genomgå behandling under våren, så gymmet får vänta. Men desto viktigare är att få komma ut och röra på sig så gott man kan.

Mitt bidrag blir alltså: Bättre lite än inget :D

/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
KajsaIE

Vill också va med!

Inlägg av KajsaIE »

Nu måste jag komma igång och behöver nog mycket spark i baken och peppning!

Jag har som mål att komma ut på promenad varje dag, minst 1 timme och köra 2 pass hemma ( pilates eller yoga) men skulle vilja komma ut till gym också, har dock gymskräck :roll:

Funderar på morgonpromenader med vagn eller pilates på morgnarna och promenad på em.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ånej, ni nu igen... :lol: :wink:
Det är klart att jag är med. Ska bara föda barn först, i februari. Jag har ett enormt uppdämt behov av att röra på mig (efter illamåendet, tröttheten, järnbrist, ömma fogar osv, som gjort att jag har rört ganska lite på mig genom graviditeten), så när kroppen har kommit ikapp fram på vårkanten är jag med.

Ha det gott så länge alla friskusar!

Ulrika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag är med. När jag blir frisk...

Mitt mål är att må så bra som möjligt när magen växer. Två Nia-pass i veckan om jag orkar. Läste i Barnaboken också att man ska gå på tå minst 5 minuter om dagen. Det ska jag försöka komma ihåg.
Och så ska jag träna profylaxövningar om ett tag - hoppas på lite support från dig anna när det är dags :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag är med :D :thumbsup:

Minst två pass per vecka, årskort redan inköpt!
Rapporterar på söndagkväll, är det tänkt!

HEJA, HEJA, vad många vi blir i år :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

HÄRLIGT TJEJER :!: Genast fullt engagemang från alla håll och kanter! :lol: Gamla som nya hälsas hjärtligt välkomna :!: :D

T.P Du SKA vara stolt över dig själv! =D>
Men springa ett lopp får du hitta någon annan att göra med... :shock: Jag visar mig INTE bland folk när jag springer, det är skogen som gäller! :wink:

Lobilina: Välkommen i träningsgänget :wink:
Har du funderat så länge, är det väl verkligen dags, eller hur :?: Klippkort låter bra tills vidare, hur ser det ut runt nya boendet sedan? Finns det träningslokaler där med?
Hur man motiverar sig? Det är väl bara att ställa sig framför spegeln naken... :shock: :wink: Nä skämt åtsido, vad vill du uppnå?
Vill du få fastare figur? Vill du gå ner i vikt? Vill du bara bli allmänt hälsosammare? Känner du att du bara helt enkelt behöver komma igång?
För det är väl inget nyårslöfte som ballar ur i mars månad Vavavava? :shock: :wink: Kom igen nu! Bara bestäm dig! :wink:
Och ett hett tips är att ha fasta dagar, då det är träning som gäller. Har man inga fasta dagar är det lätt att halka ur spår, så är det för mig.
Jag kör den mesta träningen hemifrån, och det funkar jättebra!
pepp pepp pepp!!!

Ottilia: Jag läste din tråd...Jättetufft av dig att vilja vara med här trots allt!
Bättre lite än inget är ett bra motto!! Du gör vad du kan och vad du orkar, vi ska inte skälla på dig!

KajsaIE Pepp pepp pepp på dig också! Låter bra, men gå inte ut FÖR hårt, då kan du tröttna! Gym-skräck ja...Jag skulle heller inte vilja träna på ett gym med vikter om det är det du menar. Jag har vikter hemma, det kanske du kan ha med? Gummiband, hantlar, kroppen själv som motstånd?

Nya mamman: Här ska vi inte börja gnälla det första vi gör! [-X :wink: :lol: Du är välkommen med vad du kan bidraga med! Gravida flickor ska inte jobba ihjäl sig, men vänta du tills ungen är ute, då ska vi köra hårt med dig!! :wink:

/LO Samma med dig, du gör så gott du kan :wink:
Jag gick på tå 10 min. varje dag, men jag fick vatten i kroppen i alla fall... :roll:
SJÄLVKLART ska du få den profylaxcoaching du behöver när du är redo för det!

miar70 Härligt! :D Med ett årskort blir det lite mer att man känner att man måste utnyttja kortet, det är bra tänkt!

kram anna
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Jag är med :D

Har sprungit två ggr/v + ett pass på Friskis under hösten, tänkte fortsätta med det (eventuellt byta ut ett pass till längdåkning) Hade gärna simmat en gång i veckan, men badhuset byggs om till äventyrsbad och öppnar först i maj igen, så det får vänta lite...alltså..

Måndag- löpning (eller längdåkning)
Torsdag-löpning ( eller längdåkning)
Lördag-Friskis

Heja alla träningssugna

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Bra,bra Linda, grunden är alltså ordentligt lagd! :thumbsup:

kram anna
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

anna skrev:Jag gick på tå 10 min. varje dag, men jag fick vatten i kroppen i alla fall... :roll:
SJÄLVKLART ska du få den profylaxcoaching du behöver när du är redo för det!
Hm. Kanske inte har med tråden att göra, men om jag känner dig så bor det ett godismonster inne i dig. ;) Risken att sådana monster kommer fram när man är gravid är större än när man inte är gravid. Och socker samlar ju på sig vätska.
Kanske inte alls har något samband i ditt fall, vad vet jag :lol: . Jag tänkte mest att man kanske kunde bli stark i benen och få lite snygga ben på köpet :D Vattnet försvinner ju när allt är klart.

Tack för lovad träningshjälp :heart: . Jag hör av mig.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

TP!!
Vårruset är i Slottsskogen den 7 maj, och är 5 km. Hade GÄRNA sprungit det med dig, och även löptränat innan med dig (vilket jag tycker är 90% av behållningen med att anmäla sig till ett lopp). Men, hrrrmm, jag har ju bf den 7 maj, så jag är liksom redan uppbokad den dagen :lol: .

2009 kanske? Eller satsar du på Göteborgsvarvet då? Det har jag sprungit en gång, och ALDRIG mer. 1 mil max tänker jag göra i fortsättningen. Vad jag vet finns det inget 1-milalopp i Göteborg, kanske 2009?

Lycka till alla ni andra, själv har jag inga träningsambitioner alls i år, möjligen lite profylax 8) !
cissii

Inlägg av cissii »

hej

jag vill vara med, ser ju ut som ett streck med en ölmage....och mår därefter. Måste jämna ut det lite :roll: .
Jag behöver verkligen lite press på mig för att komma igång! Inte min grej riktigt att springa lopp och sånt på riktigt, men gärna träna inför det. :D
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

/LO, visst, det kan det förstås ligga något i... :-k

JennyH, även du är ursäktad i år :wink: Vill du ha profylaxinfo, hör av dig!!

cissii: Streck med ölmage, ja det fixar du, kom igen bara! Ölmagen får du bort om du drar ner på kolhydraterna, tror jag, för det blev jag :!:

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"