Lite tidiga morgnar tampas vi också med, men man kan ju inte sova åt barnen, som en klok dam har sagt.
Tessan - värmen får vi leva med! Tänk vad bra den är för alla muskler som blir stela av att lyfta barn i och ur spjälsängar, upp och ned från skötbord osv. Vi har våra sovrum på vinden, i söderläge. Med svart plåttak. Det är drygt 50 grader där, men det är ju med all säkerhet övergående!
Hoppas att du har fått lite svalka (och kanske en och annan mygga?!) uppe hos fjällmor!
Miniz - vi har också en glupsk typ! Han var så försynt så länge det bara bjöds flytande föda, men nu, när den kommer på sked är det andra visor! Jag tror faktiskt att han saknar botten. Han smäller i sig som en skogshuggare, stora lass havregrynsgröt, vuxenportioner av puré, som vi nu har börjat servera i allt grövre konsistens. Jag slutar mata när jag tror att han ska spricka, (efter typ 1 stort glas burkmat, en banan, liten portion risgröt och ett glas fruktpuré. Som han ibland sköljer han ned med lite majsvälling). Han tackar aldrig nej, han...
Kvacke - vilken sorg! Kramar!
Krisse - hoppas att ni har det bra på resande fot och att Mozart ger effekt. Vi får nog också snart leta fram Hugos gamla Mozartplatta inom kort, tror jag (se kommentar till Kantarella).
Sommarkram till er alla!
Ulrika