Trevligheter med partner

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Lua

Inlägg av Lua »

kattklo skrev:Lua! Vad uppstyrt! Jag är imponerad!
Jo, det ligger en del tidsbrist bakom beslutet. Om man inte styr upp blir det lätt bortglömt och vi tänker göra ALLT för att hamna bland den halva som stannar tillsammans :wink: Sen håller jag med föregående talare om att laga mat tillsammans är superbra!

Kram Lua. :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Inget hotell, men Libanesisk restaurang - funkar det också ;) Som starter alltså...
Kram på er!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
K-ina

Inlägg av K-ina »

Libanesisk restaurang - det låter toppen LO!

Jag har varit borta några nätter med pojkarna och DET är en bra starter också! :wink: Tänker bli kort vid datorn i kväll! 8)

Tänkte bara inflika: Jag upplevde också att jag "torkade" när killarna var mindre. Sex prioriterades bort rätt ofta och prio ett var egentid och sömn... Men jag är så glad över att vi pratade om det under den tiden. Vi kunde ligga och hålla varandra i hand och säga (nu rodnar jag som ett signalljus... :oops: :oops: :oops: ) - Om jag bara orkade så skulle jag ge dig en omgång som du sent skulle glömma... :wink: :!: På så sätt höll vi lågan vid liv! Och sen plötsligt en dag så kom lusten tillbaka! Bara så där...

Håll lågan levande alltså! Det räcker rätt bra, annars blir det lätt för kravfullt!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

K-ina skrev: Vi kunde ligga och hålla varandra i hand och säga (nu rodnar jag som ett signalljus... :oops: :oops: :oops: ) - Om jag bara orkade så skulle jag ge dig en omgång som du sent skulle glömma... :wink: :!: På så sätt höll vi lågan vid liv! Och sen plötsligt en dag så kom lusten tillbaka! Bara så där...

Håll lågan levande alltså! Det räcker rätt bra, annars blir det lätt för kravfullt!
:lol: Underbart! Tack för den K-ina! Den tar vi rakt av! :lol:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag tror en sak som har hänt här, är att vi, från allra första början i vårt förhållande, var morgonmänniskor.
Och när man får barn, så är morgnarna liksom upptagna - och betydligt tidigare än innan man fick barn, ÄVEN med schema. Visst, ensamlek, det funkade hur bra som helst i början, men nu är det ju inte 100 säkert att Vera håller sig till sitt rum. Och då märker jag att vi båda blir lite vaksamma. Så istället sover vi en timme extra.

Jag tror att vi också kommer att behöva "boka" tid framöver. Maken är emot, jag har nämnt det vid tillfälle, men bättre det än inte alls, tycker jag.

Vi får väl se.

Gotlandsmamma - känns som vi har kapat tråden lite... Hoppas du hittar lite inspiration och inte bara känner att vi tar plats. :oops:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Jag startade tråden för att VI alla ska få lite mer lust att njuta av varann, som partner! På olika sätt, fysiskt som psykiskt, allt ska ju hänga ihop för att vi ska ha det bra, på olika plan!
Babbla på ni! Det är givande indeed! Det tror jag att alla tycker!! :D

Kram kram
Linda
Nian

Inlägg av Nian »

Hej alla,

Tack for en intressant trad dar alla delar med sig och bjuder pa sitt!

Vart tips ar som det /LO ar inne pa: vi anvander morgnarna for var egna tid! Anda fran nar vi traffades, hade vi fullt pa kvallarna, ofta med jobb osv, sa vi satte helt enkelt av varje morgon for att prata, umgas pa tu man hand och ... ja, ni vet vad :D

Sedan vi fick Griffin, samma sak. Han har natt till 8, sa vi gar upp halv 7, sen sitter vi och pratar och dricker kaffe innan vi upp och 'vilar'. Pa helgerna samma sak men lite senare, vi satter G pa ensamlek och far oss en liten karleksstund. Om de stora barnen ar hos oss; ingen skillnad. Vi gar upp och vilar...

I min erfarenhet tror jag att man inte ska vanta for lange efter bebis med att 'komma igang' igen. Jag tror inte det ar sa vanligt att lusten sbara kommer tillbaka av sig sjalv bara sadar, utan man far sjalv ordna sa att den gor det. Mitt tips ar att helt enkelt ha sex, sa kommer lusten. Det behover inte vara sa hogtidligt, omgivet av en massa ritualer eller ha en 'perfekt inramning'. Jag tror det ar en prioritetsfraga - som forstas ar individuell. Det jag forsoker saga ar att om man vantar tills all tvatt ar vikt, alla skap ar stadade, huset fardigrenoverat och alla 'masten' fixade innan man far till det, kanske det inte blir av.... :cry:

Aven fast vi har mycket sex, upptackte jag att vi kysstes allt mindre. Men vi pussades mycket, och aven Griffin, forstas.
Sagt och gjort, forra veckan inledded 'operation kyssar', och WOW vilken effekt! Kyssarna tande i alla fall oss, och plotsligt hade vi nagot mer i vardagen som bara vi gor med varann.

Mina tips alltsa i korthet:
1) hitta en plats i er vardag da ni pratar med varann, ostort. Om stort och smatt, vad ni tycker om olika saker, sant ni pratade om nar ni skulle lara kanna varann, inte praktiska bestyr
2) bara 'gor det', skapa tillfallen!
3) vanta inte for lange efter bebis, kroppen 'kan' mycket tidigare an BVC foresprakar...
4) passa pa att KYSSA din man sa fort du far tillfalle!

Halsningar fran oss
Mamma till BB barnen Olivia -92 och Griffin 060925. Bonusmamma till A -96 & E -00. Fantiserar på min blogg: http://fantasi.qe-x.com
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"