/LO skrev:Eller så "torkar" man helt enkelt. Det tror jag. Annars skulle man ju inte överleva som singel...
Nä, nu är det ändring! Mer kram och gos fram till bebis i alla fall, så får vi se vad det leder till...
/LO
Jag tror att det är precis så. Kanske mer för kvinnor än för män?? När jag har varit singel har jag kunnat längta efter någon att prata med, mysa skavfötters i soffan med, planera framtiden med osv, men jag har inte längtat efter sex och sånt egentligen. Mer efter "någon som finns där".
Man har väl forskat på det, att om man går en viss tid utan sex, då försvinner lusten? Jag tror att detta gäller kvinnor, men skall inte svära på det. Män har nog mer en drift, det där med vildhavre, ni vet. Det läskiga är ju att det inte behöver gå särskilt lång tid alls!
Att boka in romans exempelvis på tisdagar mellan åtta och nio låter för hemskt, men ibland tror jag att man måste. För precis som LO skriver, man "torkar". Och man vill ju inte göra det! Man vill ju finnas där och längtar och känna den där gosigheten igen! Man behöver inte vara nyförälskad och hångla i varje gathörn, men när man ÄR nyförälskad och håller på överallt och i tid och otid, då blir man ju jätterädd när man tänker på att det skall ta slut!
Nu har jag visserligen fått "lov" att sy ikväll, men jag skall definitivt inte göra det så länge! Jag skall nog smyga upp till min myspelle och bara gosa lite. Vara nära, helt enkelt. Snufsa honom i halsgropen, typ. (Oj, nu börjar jag riktigt längta efter honom!!!

)
Fast man måste ju inte bara mysa tillsammans, det är ju inte det tråden handlar om. Utan att ta sig tid! Om det så bara är för att sitta i varsitt soffhörn med en god bok! Men man gör det tillsammans, eller hur?