Hej alla,
Tack for en intressant trad dar alla delar med sig och bjuder pa sitt!
Vart tips ar som det /LO ar inne pa: vi anvander morgnarna for var egna tid! Anda fran nar vi traffades, hade vi fullt pa kvallarna, ofta med jobb osv, sa vi satte helt enkelt av varje morgon for att prata, umgas pa tu man hand och ... ja, ni vet vad
Sedan vi fick Griffin, samma sak. Han har natt till 8, sa vi gar upp halv 7, sen sitter vi och pratar och dricker kaffe innan vi upp och 'vilar'. Pa helgerna samma sak men lite senare, vi satter G pa ensamlek och far oss en liten karleksstund. Om de stora barnen ar hos oss; ingen skillnad. Vi gar upp och vilar...
I min erfarenhet tror jag att man inte ska vanta for lange efter bebis med att 'komma igang' igen. Jag tror inte det ar sa vanligt att lusten sbara kommer tillbaka av sig sjalv bara sadar, utan man far sjalv ordna sa att den gor det. Mitt tips ar att helt enkelt ha sex, sa kommer lusten. Det behover inte vara sa hogtidligt, omgivet av en massa ritualer eller ha en 'perfekt inramning'. Jag tror det ar en prioritetsfraga - som forstas ar individuell. Det jag forsoker saga ar att om man vantar tills all tvatt ar vikt, alla skap ar stadade, huset fardigrenoverat och alla 'masten' fixade innan man far till det, kanske det inte blir av....
Aven fast vi har mycket sex, upptackte jag att vi kysstes allt mindre. Men vi pussades mycket, och aven Griffin, forstas.
Sagt och gjort, forra veckan inledded 'operation kyssar', och WOW vilken effekt! Kyssarna tande i alla fall oss, och plotsligt hade vi nagot mer i vardagen som bara vi gor med varann.
Mina tips alltsa i korthet:
1) hitta en plats i er vardag da ni pratar med varann, ostort. Om stort och smatt, vad ni tycker om olika saker, sant ni pratade om nar ni skulle lara kanna varann, inte praktiska bestyr
2) bara 'gor det', skapa tillfallen!
3) vanta inte for lange efter bebis, kroppen 'kan' mycket tidigare an BVC foresprakar...
4) passa pa att KYSSA din man sa fort du far tillfalle!
Halsningar fran oss