TACK ANNA, TACK TORSMAMMA!!!!
Det hela går att sammanfatta i det som min sambo sa till mig vid middagen idag:
"Om man jämför med de bäbisar jag träffar så är verkligen vår son lugn, go och glad. Och det beror på att han har en så underbar mamma!"
Men jag skulle inte vara så underbar utan er!!! *rörd snyftning*
Arvid sover hela natten. Jämt! Han kan vakna en halvtimme för tidigt på morgonen men somnar om eller ligger och roar sig själv lite medan han väntar.
Han börjar att sova riktigt bra på dagarna nu när han får sova i sin spjälsäng och inte i vagnen som han inte riktigt gillar (för trångt).
Han är enormt lätt att lägga för natten! Min sambos kusin (inga egna barn) har till och med lagt honom och det gick precis som vanligt. Han nästan ber om att få gå och lägga sig ibland!
Sen åkte vi bort över påsken och jag var lite gruvsam över att vara borta i fyra dagar och tre nätter med helt åsidosatta rutiner (skoteråkning med korvgrillning, dvs mat vid tillfälle och sömn när det passar), men han sov hela nätterna även där och när vi kom hem igen gick han utan problem in i sina vanliga rutiner.
Vi har egentligen inga problem nu men jag har ett par frågor som kanske finns besvarade någon annanstans men inte som jag hittar lätt (observera att jag inte läst hela BB - jag läser den bit för bit men mycket noggrant).
1. När brukar ni sluta med andningslarmet? Vid en viss ålder eller efter att barnet kommit till ett visst utvecklingsstadie?
2. Jag har sett lite antydningar men inte haft energi att sätta mig in i det, men gör ni något speciellt när det blir sommarljust ute när det gäller nattning och morgon? MÅSTE man göra det? Nu blir det ljust tidigt i Arvids rum men han verkar inte påverkas av det då det inte lyser direkt på honom.
Tusen tack!
/Camilla