Sigges röda tråd!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Ja jösses Tessan det hade jag glömt bort att jag skulle skriva till dig om dammsugaren, den bästa boten mot vagningsträsket. Ledsen men jag har haft så gräsligt fullt upp här hemma.

I måndags var Sigge och jag hos allergidoktorinnan på barnmottagningen. Hon var alldeles fantastiskt bra på alla sätt och vis, liksom allergisköterskan. Sigge fällde dem direkt, han log och kröp omkring och var ursöt på alla sätt och vis. Han rymde till och med. :shock: Kröp som en målsökande misil ut ur rummet, genom korridoren och in i ett annat rum. Jag fick springa efter och hämta honom. :)

De var impade över kryptekniken och farten. Men då slog han till igen SIgge, kröp fram till skötbordet, ställde sig upp, gungade lite charmigt på benen och log som en liten gud. Alla klockar stannade och hjärtan smälte av kärlek. :heart:

Nåja de hann med att titta på det gräsliga eksemet också. Förhoppningsvis är det skorveksem som då skulle gå över innan sommaren är slut. Hoppas kan man ju alltid. De gjorde en pricktest på mölk och ägg, det senare reagerade han lite på så nu får han äta äggfri kost i två månader. Sen fick jag recept på kortisonkräm, en mjukgörande kräm och en kortisonkräm med svampmedel i. Den sistnämda krämen har jag hämtat ut för den behöver han. För övrigt fortsätter vi smörja med Galacto Base och se vart det bär hän.

Allergidoktorinnan rekomenderade sovkläder från DermaSilk, de är nu inhandlade och Sigge sover i dem för första gången i natt. Hoppas att de ger honom lindring. Han har mycket klåda, speciellt nu när det är så vart så kliar det i böjvecken. Men han är aldrig gnällig för det utan kämpar på så tappert. Sover hela nätterna och är go och glad när man väcker honom. Är svårt avundssjuk på hans uthållighet, han är en hjälte i mina ögon. :heart:

Igår när jag smörjde in Sigge efter badet så var hela huden torr och full av eksem. Då började jag nästan gråta, tyckte så synd om honom. Om jag fick välja skulla han också få bryta lårbenet när han är 1 och ett halvt år istället för att ha eksem för det är mycket, mycket värre. Knäpp jämförelse för nu är det ju som det är.

Om en månad ska allergidoktorn ringa och stämma av hur det går med Sigge-lilltroll. Jag håller tummar och tår för att allt ska vara så mycket bättre då.

För övrigt så rullar det på här hemma, ganska fort också. Så är ser mina dagar ut när Pappan är i huvudstaden och arbetar:

6.30 smyger upp, släpper ut valparna i trädgården, ger dem mat, städar efter dem i valphagen inne. Tiken får också rasta sig på egen hand i trädgården.
Fixar välling.
7.00 väcker grabbarna, vi gosar ner oss i soffan under Emils täcke och tittar på barntv. Mysigt. Allmänt plock.
8.00 äter vi riktig frukost. Sigge klämmer gärna i sig en och en halv portion gröt. :shock: Emil och jag äter lite mer normala mängder. :wink: Tandborstning och påklädning av barnen.
9.00 lägger Sigge att sova morgonlur, Emil får ha ensamlek i resesängen som står i vårt sovrum. Själv kastar jag mig ut i gäststuga och matar resten av våra hundar, rastar dem runt kvarteret (skulle vara så om vi bodde i ett villaområde men nu bor vi ju i skogen), hämtar tidningen.
9.45 tar upp grabbarna, diskar morgondisken, ger oss ut på äventyr antingen hemmavid eller bortavid
11.00 äter Sigge lunch, mums.
12.00 matar valparna, Emil och jag äter lunch.
12.30 lägger Sigge för sin lunchlur
12.45 lägger Emil för att vila i resesängen, han lyssnar på en skiva, ibland sover han och ibland sover han inte. städar efter valparna igen om de är inne i valphagen, plockar undan
13.30 rastar hundarna som tillfälligt bor i gäststugan, det blir en kort runda runt kvarteret. Tar en kopp te och läser morgontidningen, kollar forumet
14.30 väcker Sigge och tar upp Emil. Vi äter mellis allihopa.
15.00-16.30 utetid, trädgårdspyssel, tvätthängning, utflyckt, hästskötsel, leker med hundarna eller något annat underhållande nödvändigt eller onödvändigt.
16.30 lagar vi kvällmat
17.00 äter vi kvällsmat, sen tar barnen kvällsbadet, Sigge smörjs och pyjamaserna ska på. Matar valparna igen, jösses vad de äter!
Barntv tittar vi på tillsammans
18.30 vällingstund i soffan, tandborstning och skrattet till godnatten
19.00 lägger grabbarna, diskar efter middagen, plockar undan
20.00 hundarna i gäststugan får kvällmat och en rastningstur, kollar forumet, pluggar
22.00 ger valparna sista måltiden för dagen, nattar dem, kvällskissar gäststugehundarna en sista gång, tar en dusch, letar efter min pyjamas, tar ur linserna, minns plötsligt att jag har tvätt i maskinen som måste hängas men först måste jag bara plocka ner den torra tvätten som ska vikas och läggas in i garderoberna, famlar mig in i sovrummet, minns att tomatplantorna inte fått vatten, tar mig ut i köket igen och häller lite vatten över tomatplantorna, hittar sängen, hittar inte boken, letar lite, hittar en gammal tidning, läser två rader, somnar :sleep:

Så här ser det ut tre dagar i veckan, det är fullt upp hela tiden. Men snart börjar valparna flytta hemifrån, tiken ska hem till sig och då får våra hundar flytta in igen så då är flocken samlad igen vilket underlättar.

Mycket att göra men härligt, jag trivs med livet, även om det är jobbigt ibland. :)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:heart:
Pussa dina pojkar från mig :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Solen skiner, valparna växer och grabbarna är fulla med energi och arbetar hårt vareviga dag.

Idag har vi varit iväg och handlat hallonplantor. Det gjorde vi förra året också men jag tror de drunknade av allt regn som föll över oss. :shock: Nya tag i år alltså, för hallon är ju så gudomligt gott och då speciellt de gula.

Sigge måste vara världens goaste lillgubbe, han hänger med på allt utan att klaga. Ler och konverserar folk i sin omgivning och är allmänt söt. :heart: Efter inköp av hallonplantor for vi till vår lilla butik för att fylla på matföråden. Emil är numera känd kund där, han hälsar vant på personalen och hinner även hjälpa till att plocka upp lite varor i hyllorna. När man kommer in i affären säger man åt honom vad han ska hämta och han vet precis var allting finns. Hur skulle jag klara mig utan honom? Inte alls!

Sigge sover numera i sin body och byxor från DermaSilk. Fyra nätter har gått och jag tycker att eksemen blivit bättre. Ha rinte haft någon Halleluja-upplevelse än men det verkar som om nattkläderna fungerar fint. Smörjer gör vi med Galacto Base varje kväll efter badet och så blir det lite kortison kräm med svampmedel i knävecken och på fotknölarna. De partierna har också blivit mycket bättre. Som tur är verkar Sigge-lilltroll själv inte besväras så mycket av eksemet längre, han kliar inte hysteriskt, ja nästan inte alls faktiskt. Hoppas att det är på bättringsvägen...

I morgon ska Sigge till BVC, antar att det är dags för någon vikt och längdkoll bara. Snacka om oinformerad mamma! 8)

Emil är riktigt trotsig just nu och jag måste säga att jag, för det mesta men inte alltid, tycker att det är rätt häftigt. Igår skulle han INTE äta kvällsmat, han skulle leka för han höll på med ett "pojekt". Okej sa jag, Sigge och jag äter nu i alla fall. Sen kom Emil struttande och deklarerade att han INTE skulle äta. Okej sa jag men du kan ju sätta dig på din stol. Emil satt sig på stolen och sa att han INTE skulle äta. Okej sa jag, du behöver inte äta äggen. (han äter inte ägg så jag hade inte ens stekt några till honom) Sen åt han upp all mat han tog för sig och så en skål med vindruvor till efterätt. :) Han är så härligt.
Idag skulle han sitta UTE och äta mellis. Okej sa jag, Sigge och jag sitter inne för det var så varmt på altanen. Emil bär ut sin tallrick och jag serverar lite kräm med mjölk som han sitter ute och äter. Alla nöjda och glada.

Än så länge har han bara utövat trots här hemma. Ska bli spännande när han börjar trotsa utanför hemmet. Ja lite läskigt också kanske men det kommer nog att gå bra misstänker jag.

Mamman till valparna har åkt hem så nu är våra tre hundar inne i huset igen och så de fyra valparna som är kvar. En valp flyttar på torsdag men de tre resterande är inte sålda än. Hoppas hitta fina hem till dem inom en snar framtid för det blir lite mycket med sex hundar i vårt lilla hus och så räcker tiden dåligt till också.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jo men så kom jag ju ihåg också att jag skulle berätta om Sigges vändningscirkus som han inte haft. Visst har vi varit in och vänt honom några gånger men det har inte varit något problem. Oftast har han själv vänt sig tillbaka eller så har han sovit vidare på rygg. Att sov är skönt tycker Sigge.

Men i förra veckan hade vi en ståcirkus utan dess like. :shock: Vad arg han var! :twisted: Jag la honom till fm-luren klockan nio och ramsade mig ut, allt var precis som vanligt. Ja inte riktigt allt för Sigge somnade inte utan ställde sig upp och SKREEEEK argt att han var MIIIIIIISNÖJD!!!! Jag ramsade och tog sen itu med morgondisken. (vad jag längtar efter en diskmaskin, ni anar inte)
Att gå in och lägga ner Sigge kändes inte som någon vidare bra lösning, han skulle bara poppa upp igen och vara lika arg. Så jag avvaktade, brydde mig inte om att ramsa eftersom han var så arg. Efter en stund lägger han sig ner, muttrar surt en stund, kravlar runt, muttrar lite till och somnar sen gott.
Väcker honom efter 45 min och då har han inte ett endaste litet minne kvar av någon ståcirkus, ånej han är ljuvligt go och glad. :)

Nu ska det stås mot allting, även mot sånt som flyttar sig. Hundarna är helt klart olämliga stå-upp-mot objekt men trots detta måste Sigge försöka, gång på gång. Han blir inte arg på hundarna när de går sin väg, han kryper efter och försöker igen. Envis som en lite åsna är han vårt lilltroll.

Nej nu ska jag gå och sova.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

SusanD skrev:
Nu ska det stås mot allting, även mot sånt som flyttar sig. Hundarna är helt klart olämliga stå-upp-mot objekt men trots detta måste Sigge försöka, gång på gång. Han blir inte arg på hundarna när de går sin väg, han kryper efter och försöker igen. Envis som en lite åsna är han vårt lilltroll.
:lol: :lol: :heart:
Ett kungarike för en filmsnutt på det!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Ja tänk om man kunde ha kameran redo och filma en stå-upp-mot-hund sekvens. Det hade ju varit fint, ska försöka men kan inget lova. :)

Sigge har varit på besiktning idag. Om jag tidigare har låtit lite trött på vårt BVC så ber jag att få ta tillbaka det idag, helt och hållet. Nuförtiden är det i privat regi och första gången vi kom dit under den nya huvudmannen så var det kaos. Personalen hade fått flytta in i lokalerna som renoverades samtidigt som de skulle hålla verksamheten igång. Inte helt enkelt. Emil blev väldigt upprörd när han kom dit för Nalle Puh planchen var borta. Den har ju suttit där hela hans liv och ja hela syrrans äldsta dotters liv också och hon är 18 år gammal! Inte undra på att sonen blev upprörd. Detta noterade dock BVC-sköterskan och när vi kom idag var väntrummet fullt av nya fina möbler och leksaker och flera mjukisdjur från Nalle Puh och hans vänner. Emil var salig.

När så sköterskan kom ut bad hon Emil att följa med henne in i rummet där man väger sig. På väggen, i lagom Emil höjd, satt en stor plansch med Nalle Puh gänget. Från att ha varigt salig blev Emil nu stum av lycka. Bra betyg för han är sällan tyst mer än någon mikrosekund då och då när han måste hämta andan. Sköterskan berättade för Emil att hon köpt den för att han saknade Nalle Puh planschen så mycket. Där samlade hon ett helt gäng plusspoäng. :)

Nåja, det var ju Sigge som var på besiktning och han var tung, 8745 gr och lagom lång, 68,5 cm om jag minns rätt. :roll: Boel-testet, det där när de plingar i små klockar, har de skrotat istället frågade sköterskan om jag tyckte att Sigge reagerade på olika ljud och när vi kallar på honom. Ja visst hör han oss sa jag, men han lyssnar ju inte alltid men det är ju en annan femma. Emil brukar ropa på sin lillebror och då låter det så här: TITTIS HIT!!! Misstänker att Emil inte gör någon skillnad på hund som hund eller hund som lillebror menar jag.

På väg hem från BVC stannade vi till vid affären och köpte det som vi glömde köpa igår. När vi var klara sa Emil att han var trött, jättetrött. Varför frågade jag då. Svaret blev: Mamma, tött, handlat. Så är det ju, man blir trött av att handla.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Åhhh - vad härlig han är, din Emil!
Längtar Så efter att få träffa er allihop och jobbar febrilt med "Operation övertalning" för att det skall bli några dagars semesterresa till Skåne i år,
kramar
Anna
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej Susan
Härligt att hon lyssnat på Emil, sköterskan. Sånt blir man glad av :D

Jag skickade PM till dig. Det gäller fredag...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Sitter här och längtar efter Sigge lilltroll, Emil och inte minst min kära Susan :( :roll: :roll:

Har nu varit i väg på jobb i tre dagar och endast fått höra deras röster i telefon. Det är vid dessa stunder man får plocka fram de små guldkornen från förra veckan, de små härliga stunder som finns lagrade i den delen av hjärnan som innehåller närminnet. Det är speciellt viktigt i dag tydligen, för att efter den härliga kvällen i går med seger i EM så har dagen varit en riktig skit dag. :twisted:

Det började på förmiddagen med att Securitas ringer och säger att ett larm har gått då någon brutit sig in i den bostad jag bor i när jag är i Stockholm. :twisted: Efter att tagit hand om detta problem så känns det skönt att påbörja färden söderut. Men en brand på banvallen stoppar upp färden och precis nu efter 2 timmar och 48 minuter börjar vi åter röra på oss. Men det är fortfarande 2 timmar kvar innan tåget når Hässleholm.

Får hoppas att det är slut på den här dagens otur. :evil:

Får väl luta mig tillbaka och tänka på Sigges alla tappra försök att resa sig upp och hans starka tro på att han nog ska kunna stå upp och gå inom den närmaste tiden. Eller helgens kalas som vi var på, Emils kompis fyllde tre år och hur kul kan man inte ha på ett treårs kalas? Dessa "stora" killar käkar grillkorv i sandlådan och därefter var det naturligtvis jordgubbstårta.

Tårta med tre ljus som födelsdagsbarnet blåste ut, men Emil var med på något hörn för han hävdade med en dåres envishet att han också blåste ut ljusen :D

Under tiden testar Sigge underlaget att krypa på, betongplattor med sten och grus :idea: Det såg inte så mjukt och skönt ut men Sigge lille, klagade inte :)

Hoppsan nu stannade tåget igen efter 5 minuters färd och nu står vi på en station, och dörrarna är öppna så det blir väl en liten stund här också.
Kanske lika bra att dra ner rullgardinen och sova och låtsas som den här dagen inte har varit :oops: :oops:

Till min kära Susan, om du läser detta, så vill jag bara meddela att jag gör så gott jag kan. Men tydligen hjälper inte det :shock:

Kram
Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:heart:
Å nu fick jag gråta en skvätt på morgonen också.
GUD så gulligt, fint och romantiskt.

Kram T
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

*vinkar från lappland*

Hoppas du fått komma hem nu father A :heart:

När Fjällfar är ute i vildmarken och Moder Natur ser till att han får vänta med hemfärden är sms vår oumbärliga livlina... Tänker då på de som bodde här i dalgången tidigare. De som vintertid vandrade över fjället för att byta varor på handelsplatsen i Norge. De lämnade de sina i dagar och visste inte när eller om de skulle ses igen.

Krama varandra från mig! :D

Här firar vi skolavslutning imorgon:

http://www.fatmomakke.se/index1.html

Småtassarna ska gå och se storbarna sjunga. Vi ska alla njuta denna magiska plats.. och jag lär storgrina :roll: när jag inser att stortjejjan min slutar mellanstadiet och börjar högstadiet :-({|= :heart:

/Fjällmor
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Fyra timmar försenad anlände Father A till hemmet, närmare bestämt klockan 2 på natten. :sleep:

Hur saknad han än var så fick han nöja sig med hundarnas milda uppvaktning, vi andra sussade så gott även om jag är helt säker på att jag åtminstone kramade om honom. Hm, fast jag är inte helt säker faktiskt, jag kan ha drömt.

Nu är det ju inte så att det inte händer något här hemma, ånej det är bara så fullt upp att datorn nästan dammat igen. Sigge har börjat gå, ja inte helt för egen maskin men håller han i något stadigt så går han längs med detta en liten bit. Mallig är han, går med rak kropp och ser så otroligt stolt ut. :)

Idag fyller Sigge åtta månader, grattis älsklingen. :heart: Man kan lugnt säga att åttamånadersångesten är här. Vissa dagar blir Sigge förtvivlad när man går ifrån honom i huset, han kryper efter och är riktigt olycklig. Andra dagar är han lycklig och totalt obekymrad om det mesta. :) Dagslurarna har varit något turbulenta, dels på grund av att Sigge haft lite svårt att lägga sig ner själv. Att stå upp och sova är ju ingen hit även om man gillar att stå upp. :wink: Kvällarna och nätterna är, som alltid, totalt fria från trassel. Ibland har vi fått gå in och lägga omkull honom en gång innan han somnat men för det mesta somnar han inom ett par minuter.

Emil är i trotsen vilket både är spännande och vissa dagar något påfrestande för alla inblandade. Än så länge har vi inte stött på några oöverstigliga trotsutbrott, allt har varit hanterbart och ganska milt. Emil som tidigare somnat på minuten brukar nu hålla låda ganska länge innan han somnar. Det är allt från: Mamma kissa till Mamma ont inte sova. Svaret blir en ramsomgång och sen får han ta hand om resten själv. Oftast somnar Sigge fastän Emil hojtar men ibland ställer han sig upp och är olycklig. Då får vi gå in och lägga ner honom en gång vilket Emil tycker är mycket underhållande. Han försöker klappa på oss och pratar som bara den. Vi ömma föräldrar undviker dock kroppskontakt och är tysta som små möss när vi lägger ner Sigge så Emil får inte någon lön för sin möda vilket leder till att även han lägger sig ner och sover gott.

Ibland känner jag mig lite otillräcklig här hemma, situationer när Emil trotsar samtidigt som Sigge drabbas av en ångestattack gör att håret ibland kryllar sig på kroppen. Men oftast fungerar det hela bra.

Vi har fortfarande två valpar kvar här hemma, det verkar svårt att hitta bra hem till dem. De kräver mer skötsel och uppfostran nu vilket Emil gärna tar på sig. Dessvärre delar jag inte alltid hans syn på vad en god uppfostran är för små valpar. :wink: Fast det bekymrar inte honom det minsta kan jag avslöja.

Sigge har visat sig vara en kille med ganska bestämda åsikter om saker och ting. Han tycker tex att det är smart att sova en tvåtimmars lur i bilen på väg till Borås djurpark istället för sina ordinare 45 min. På så sätt orkade han vara social hela dagen lång och missade inte en minut av allt som hände på djurparken. På hemvägen tog han sin 45 min lur för att inte sova för länge inför natten. Vid nattningen somnade han inom två minuter så hans upplägg av dagens lurar funkade fint. Smart kille. Vi brukar göra så att de får sova lite som de vill när vi är iväg en dag. det är inte så ofta så nästa dag följer vi våra vanliga rutiner igen och det har aldrig varit några problem.

Ikväll när jag precis skulle natta grabbarna kom syrran för att dricka te och utmana mig i Maxi-Yatzy. (hon förlorade såklart \:D/ ) Emil blev jätteglad och föll in i ett bus-rus. :) Jag fick hysta över Sigge till syrran, fånga in Emil, busa upp honom lite ytterligare och så slänga in honom i sin säng. Jag sa till honom att han skulle vara tyst som en mus för jag skulle gå och hämta Sigge. Gjorde så, busade upp lillebrorsan och hystade honom i säng. Ramsade sedan mig ut. Efter några minuter var jag tvungen att passera deras rum för att hämta nåt i vårt sovrum. Då hör jag Emil: - Titti tyst mus. Mus tyst Titti. (Emil kallar sig själv för Titti, varför vet ingen men så är det :) ) :heart: Han är så söt våran stora kille. Sigge sov som en gris och missade det hela.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Elle

Inlägg av Elle »

GRATTIS Sigge-bus :heart: Tänk vad tiden ruuuusar iväg! Han har bråttom fram han, redan på gånga att gå :shock: Här hemma ålas det och är på gång med krypandet. Ingen brådska här inte :wink:

Ge dina juveler en bamsekram från oss!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Ja han har lite bråttom vår lille tjocka Sigge-pojk. Men jag kan, i alla hemlighet naturligtvis, berätta att han inte fått en endaste tand än. :shock: Han är helt tandlös :!: Ärligt talat verkar han inte det minsta bekymrad över detta tandlösa tillstånd, utan problem tuggar han i sig stora bitar mat och även en bit knäckebröd då och då. Det hela hänger tydligen mer på attityden och viljan än om man har tänder eller ej.

Elle krama dina gose-barn från mig.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Ja när man talar om trollen eller rättare sagt tänderna så ploppar den upp. I torsdags fick Sigge sin första tand, en liten vacker skapelse i underkäken. Nu kan vi inte längre kalla honom för tandlöse Sigge. :wink:

På midsommaraftonskvällen var vi till min syster för att grilla tillsammans med ytterligare en familj. Allas barn är stora, det är bara vi som har småkillar nuförtiden. Sigge kom till partyt iförd pyjamas, han hälsade vackert på alla och log sin allra vackraste leende. Sen slurkade han i sig en flaska välling för att sen dra sig tillbaka till resesängen som vi placerat i syrummet. Mörkläggningen var nästintill obefintlig och i resesängen hade Sigge aldrig sovit tidigare. Problem? Inte då, jag la Sigge-Pigge lilltroll, stoppade om honom och ramsade ut. Syrran satte på musik i vardagsrummet och så gick vi ut och satte oss för att äta. Sigge somnade säkerligen inom två minuter, vi hörde inte ett endaste knyst inifrån syrummet trots att vi smyglyssnade utanför dörren. Sigge är en hjälte eller bara en klok unge som har begripit att på natten sover man. :)

Emil festade loss kvällen lång, han hade så kul med kusinerna och kompisen även om alla är många, många år äldre än honom, :D När klockan var halv tolv och vi skulle fara hem började Emil gråta, där stod han i hallen med tårarna rinnande längs kinderna samtidigt som han hulkade fram: - Mamma, Tittis (Sigge), inte glömma Tittis. :heart: Tänk att en så genomfestad och urtrött storebror oroade sig så för att vi skulle glömma bort hans lillebror. Han är för go. Vi plockade upp Sigge ur resesängen och packade in honom i bilen och for hem. Resan tar bara fem minuter så det är inte långt alls, grabbarna var vakna och glada.

Väl hemma packade vi ner dem i sina sängar och sen sov de så gott bägge två. Sigge tog vi upp som vanligt klockan sju på morgonen men Emil fick sovmorgon och vi väckte honom klockan nio för att Sigge skulle in och ta sin fm-lur i deras rum. :wink:

Nu är farmor på besök och det är fest mest hela tiden även om grabbarna sover och äter som de ska. Övrig tid är det umgänge med farmor för fulla muggar. Härligt för alla inblandade.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"