Sigge är nu två månader om tre dagar
Det tog nästan fyra veckor innan han nådde sin födelsevikt, så mycket gick han ner vår lilla tungviktare. Nu tar han igen detta med råge och har de senste 14 dagarna gått upp dryga 800 gr. Inte undra på att han måste äta mycket och sova för det är nog ganska jobbigt att växa så mycket.
Pappan jobbar hemifrån nu vilket är jätteskönt. En dag i veckan drar han iväg innan vi vaknat för att jobba i Stockholm och så kommer han hem framåt tio på kvällen. Det känns bra att ha honom hemma för då hinner jag amma Sigge i lugn och ro medans Pappan och Emil hittar på något viktigt att göra.
Sigges dagar är ganska enkelspåriga om man så säger. Vi väcker honom sju på morgonen, ammas och är med oss i våra sysslor, sover mellan 9-11, äter sen igen, sover igen 13-15 för att sen vräka i sig ännu mera mat, sover återigen 17-19. Denna luren är toppen för då hinner jag laga middag med Emil när vi är ensamma hemma, sen är det ju bad för honom och välling och nattning innan jag väcker Sigge för kvällsmat 19.00. Sen ska Sigge ner i badbaljan och det blir en nattslur innan nattning vid 21. Oftast sover han till 24 när han vill ha rejält med mat för att sen vakna igen vid 3 för en snabb påfyllning och sen är det då väckning sju. Ja så ser våra dagar ut allt som oftast, fungerar jättebra och det har inte behövts några störra åthävor för att det ska fungera heller.
När Emil var liten sov han självmant över nattmålen och jag avvaktar en tag till för att se om Sigge också gör det. Blir det inte så får vi vagna över ett nattmål i taget.
Sigge är en lite gosig latmask som älskar att äta. Han är så lat att han inte gärnas släpper bröstet för att rapa ens. Istället släpper han ut rapen genom mungipan. Snacka om effektiv unge
Emil älskar sin lillebror, han luktar på honom och ifall det luktar bajs blir det blöjbyte i stor stil. Att vagna är Emil jättebra på likaså att buffa i rumpan på Sigge om han är lite ledsen.
En del kvällar faller det sig så att grabbarna kan bada tillsamman i duschkabinen. Emil älskar det, han häller vatten på Sigge som tränar ryggläge och plaskar som en liten vild fisk med sina ben. Härliga stunder där man bara önskar att man hade ett badkar. Men man kan ju inte få allt.
Sigge är en gåva liksom Emil och vi njuter något enorm av dem.
Kram Susan