Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nancy skrev: Inskrivningen bli måndag 25/8 och själva snittet 26/8 :heart:
Tänk - nu närmar det sig :heart:
Jag ryser i hela kroppen när jag läser - så häftigt att veta EXAKT vilken dag den lilla ska komma!
Hoppas du mår bättre, Nancy!
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Oj, är det redan så långt gånget. Värst vad tiden rusar iväg. Så spännande med ett bestämt datum när den lilla ska komma.

Tänker ofta på er alla, du min kära vän även om vi aldrig ses, det får vi ändra på.

Tycker det var smart att beställa ett snitt och då bara ett snitt och inte en massa annat trams. :wink:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Oj vad spännande med ett datum! Fantastiskt. Har du lämnat några förlossningsberättelser här på forumet? Som man kan läsa i väntan på nästa menar jag?! :lol: förstår på dina beskrivningar att du inte haft helt lätta graviditeter, så det är kanske inte något du så gärna pratar om. Men vill du dela med dig, så hade iaf jag uppskattat det.

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Nancy

Inlägg av Nancy »

miar70: :heart: Tack för ditt rara inlägg :D (Lillasyster hälsar med att i skrivande stund skicka med en liten buff :heart:)

SusanD: Absolut ändring på det :heart: :!: Tror du att grabbarna dina orkar med en veritabel tjejinvasion :roll: :wink: :?:

blivandemamma: Nja, det är nog tvärtom :P :lol: Finns nog inte många på detta forum som breder ut sig och tar så mycket plats gällande sina graviditets- och förlossningsupplevelser som jag :roll: 8)

Jag hade en mastodont-tråd sist det begav sig:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 30&start=0

s.11 Berättelsen om då Leia :heart: föddes med akut kejasrsnitt i v.31+6
s.16 "Sagan om den lilla mamman i den stora vårdkarusellen" del 1 (om förra sommarens alla hissnande turer innan Lucine föddes)
s.18 "Sagan..." del 2
s.19 "Sagan..." del 3
s.24 Berättelsen om då Lucine såg dagens ljus :heart:

:heart: Kram från Nancy
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Men tjena :shock: :shock: :lol: 8) Jag har dålig koll. HAHA!

Skall sätta mig och läsa ikväll, när jag har mer tid!

KRAM! :heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nancy, kära vän!

Vilket fantastiskt bra datum - så vackert i relation till syrrorna! Vilket gäng du kommer att få! (jaja, det hade det ju blivit ändå, men OJ så snyggt!)

Puss & kram från
siffer-fetischisten :roll: :lol: :wink:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Oj! Vad vilken märklig känsla att veta i förväg vilket födelsedatum barnet får. :D Men häftigt! Önskar er all lycka! :D

Själv går jag väl över tiden som vanligt. Gick 14 dagar över med förrförra och 18 dagar över med förra pojken. Tröstlöst!

Kram Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Självklart orkar mina killar med en tjejinvasion, det skulle vara mycket välkommet till och med. :heart:
Så om ni vill och orkar så är ni varmt välkomna hela gänget.

Tänker på dig.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Nancy skrev: Vi har beställt ett vaket snitt utan ingredienser som benbrott. körtelfeber eller livmoderinflammation :wink:
Ville bara tipsa om Q10 ett par veckor innan snittet. Min mamma gjorde en omfattande bukoperation (plastik-kir. ) för några år sedan. Innan op åt hon Q10 och klarade sig galant från alla upptänkliga inflammationer. Dessutom läkte hon rekordsnabbt och fick beröm för sitt goda läk-kött.
Nancy

Inlägg av Nancy »

blivandemamma: Åh, inte begär jag väl att alla skall hålla koll på just mig och mina bravader :wink: 8) :lol:

Gablex: Gissa om jag hade Dig i åtanke när jag fick mina olika snittider... Först fick jag ett annat tjusigt datum: 080828 men det var på fel avdelning. Det tjusiga med datumet 080826 i förhållande till storasystrarnas datum övervägde dock så jag har sagt åt lillasyster på skarpen att inte få för sig att göra nån Leia här inte...

Mari: Vet du, det var bara under min första graviditet som jag på allvar trodde att jag visste säkert. Leia skulle födas med planerat snitt 3/8 men kom redan 22/6. När jag väntade Lussi såg jag mest datumet 24/7 som ett slags "sista" datum och var glad för varje dag som gick innan dess. Nu när det gick bra och hon stannade hela vägen så är jag lite kaxigare denna gång... Min gissning hittills är att denna bebisen kommer att skrämmas lite runt v.34 nånting men ändå stanna tiden ut :wink:

SusanD: Låter strålande :D :thumbsup: Tycker faktiskt att det borde gå att sy ihop en träff i sommar :!:

*frieda*: Åh stort tack för detta tips, noteras med tacksamhet :D :heart:

På söndag är det v.24+0. Det känns bra. Inte för att jag vill att bebisen skall födas utan för att jag vet att det då är större chans till överlevnad än innan.

Annars mår jag sådär. Det som spökar mest är vikten, skrivit en del om det i surödletråden. Jag bekymrar mig inte för vikten rent kosmetiskt eller ens siffermässigt för jag tror att +7 kg i v.24+0 är högst normalt. Det som spökar är värken och alla skador i kroppen och det skrämmer mig att bli ännu tyngre.

Foglossningen har faktiskt lugnat ner sig en smula och det var väl inte mer än rätt... Universum tycker nog precis som jag att besvärlig diabetes räcker utmärkt som prövning denna gång :wink:

Den bedrövliga hy jag drogs med i början börjar ordna till sig. Numera är jag riktigt len och tjusig :P Eller om det beror på Body Shops dyra kräm...

:heart: Nancy
ps. Jag är gravid ju... det är ju fan inte klokt :shock: Jag blir ju avundsjuk varje gång jag läser om gravida eller om BB-vistelse och så kommer jag på att om drygt 3 månader är det min tur att vara i BB-bubblan...Sanslöst. Roligt. Fantastiskt. Märkligt. Så jävla roligt :wink: 8) :P :lol: (om du läser mamma så ursäkta språket, inte ditt fel att dottern din är så förtappad) ds.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:heart: :heart: :heart:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Nancy skrev: Mari: Vet du, det var bara under min första graviditet som jag på allvar trodde att jag visste säkert. Leia skulle födas med planerat snitt 3/8 men kom redan 22/6. När jag väntade Lussi såg jag mest datumet 24/7 som ett slags "sista" datum och var glad för varje dag som gick innan dess. Nu när det gick bra och hon stannade hela vägen så är jag lite kaxigare denna gång... Min gissning hittills är att denna bebisen kommer att skrämmas lite runt v.34 nånting men ändå stanna tiden ut :wink:
Ja det är så sant. Det är ju mycket som kan hända och ingenting är ju hundraprocentigt. :lol: Jag om nån borde ju veta. :lol: För min egen del är jag helt inställd på att gå över tiden, jag gick 18 dagar över förra gången och 14 dagar över gången innan det. Men bara för att jag har ställt in mig på det så kommer väl denna bebis tidigare. :lol:
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

SusanD: :heart: :wink: :heart:

Mari: Jag håller tummarna för att du slipper gå över tiden denna gång. Det låter onekligen tufft tycker jag att behöva vänta dag ut och dag in på en busbebis som boat in sig riktigt ordentligt...

Har alla dina barn kommit efter BF :?:
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Tittar in Nancy och försöker hänga med :wink:
Tre månader kvar för mig idag!
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
Nancy

Inlägg av Nancy »

Antonias mamma: :shock: Och om 11 dagar 3 månader kvar för mig med :!: Det var ju nyss vi båda blev gravida ju :shock: :wink:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"