Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Nancyfamiljen på nya äventyr

Inlägg av Nancy »

:idea: I julas hade jag jordens värsta pms. Så illa så jag ville införskaffa motorsåg och avverka lite skog bakom huset.

Flera dagar innan beräknad mens insåg jag dock att det fanns en annan möjlighet också och på CB-digitals display stod det "Gravid".

Makens reaktion var obetalbar. Först tystnad. Sen mumlade han att vi inte borde berätta för nån ännu för man visste ju inte... Sen satte han sig vid datorn för att kolla på större bil och resten av kvällen gick han runt och var tokstolt över att ha gjort frun gravid utan hjälp på traven.

Vi har aldrig lyckats helt på egen hand utan endast med hjälp av äggledarspolning innan. Tre ggr av tre vilket resulterat i Leia, ett tidigt missfall och månaden efter det lilla Lucine.

Har redan fått höra många gånger att: "det kommer när man minst anar det" blabla men det tror jag inte ett dugg på. Har både hoppats och inte hoppats och aldrig sett nån skillnad. Tycker att makens teori är mer intressant -att jag denna gång inte använt spiral innan.

Jag vet att det finns forumister som har tätare mellan sina barn än vad vi får men vi ligger inte långt efter... Det borde bli nästan exakt 13 månader mellan Lussi och den nya bebisen.

:roll: Och vad kan vi tänkas bjuda på för dramatik denna gång :?: Varken benbrott, rullstol, Värnamosnurr eller nån nedrans livmoderinflammation hoppas jag.

Fast det vore inte vi om det enbart blev stiltje... :wink:

På inskrivningen förra veckan hade jag för högt blodsocker och på glukosbelastningen dagen därpå gav det utslag för graviditetsdiabetes. Jag måste säga att av alla graviditetskrämpor man kan få är det nog den sista jag trodde skulle drabba just mig. Är "bara" i riskzonen gällande ålder eftersom jag fyllt 35.

Vi är glada, lyckliga, omtumlade och en anings oroliga. Men mest glada. Jätteglada :heart:

Så kära vänner, följer ni med på en resa till :wink: :?:

:heart: Kram från Nancy
Åse

Inlägg av Åse »

:shock: :D :heart: Jösses så underbart, Nancy!!! MegaGRATTIS till blivande trebarnsmamman!

Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Men HALLÅ!!! Hur mycket chockad kan man bli så här mitt på dagen :shock: och GLAAAD :D Så underbart jättekul, jag ryyyser!!!

Har du hört talas om ketchupflaskan :wink: :lol:

:heart: Kramar, kramar i massor från Mia (som inte heller trodde barn kunde komma sådär apropå :roll: ...)

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det var ju så i juletider att plötsligt dök det upp ett textmeddelande i min mobil! :o Jag menar, seriöst, vem av mina vänner vet INTE att Päivi är kvar på 1900 - talet och knappt använder sin mobil..? :roll:

I alla fall:

textmeddelandet bestod av ett finskt ord:

"RASKAANA".

:shock: :o :shock: VEM av mina finska väninnor..? :o Är det min syster? Nej, fel mobilnr. VEM känner jag som bor i Sverige som pratar finska, VARFÖR kan jag inte mina väninnors mobilnr. utantill (för att jag inte använder dem, kanske..? :roll: )
Och efter en del detektivarbete visade det sig att det var den goda guddottern som skulle bli storasyster! :D

TJIHOOOOOOOOOOOOOOOO! :D Di förökar sig av bara faarten, Nancy-klanen, och den Billingska hejar och hurrar! :lol:

GRATTIS! :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Stora, blöta sanktbernardshundspussar från Jannika.

Och en massa GRATTIS igen. :heart:
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Du vet att jag väntat på att få se den här tråden Nancy :wink:
Vad skönt att ni (också) är mest glada nu! Och grattis - än en gång!

Kram Anna
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
vanna

Inlägg av vanna »

Vad roligt. :D Grattis!

Jag har tretton månader mellan pojkarna och tycker att det är ett alldeles väldigt perfekt mellanrum.
Ewa

Inlägg av Ewa »

:shock: \:D/ \:D/ \:D/ :thumbsup: :heart:
Yeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh!
:heart: :heart: :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Gudars va underbart! STORT GRATTIS!

Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:lol: Men Nancy!!! jag är stum av beundran, vilken överraskning och vilken JULKLAPP ni fick sen då!! :lol:

:heart: Superkul och grattis!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Men vad härligt!! Vilken story! Jag ryyyser också, som Mia! :D :D :D
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ va roligt
:heart: :heart: :heart: :heart: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jag är så glad för din skull, himmel va roligt!

Hi hi

Kramar i massor
/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

GRATTIS!!!!! :thumbsup: Vilken grej!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Sussi

Inlägg av Sussi »

Äntligen får jag säga grattis här också!! ;)

Kram! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Grattis och OJ, det var snabba ryck!
Vad härligt med många barn så tätt!

All lycka önskar jag dig!

Ulrika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"