Hej igen!
Står lite handfallen och rådvill

Är tre veckor in i kuren, Lillkillen som numer sover bra och klarar uppvaken själv har de senaste kvällarna skrikit en del innan han somnat, ca 10 min och uppvaken har varit fler och har tagit längre tid. I kväll tog det 25 min

och nu har han vaknat efter ca 20 min och ylar igen.
Vad har hänt tror ni? Han är rejält snorig och hostig, kan det vara att han mår dåligt och därför inte kommer till ro själv?

Är det OK att ramsa mer än vanligt då? Försöker ramsa så lite som möjligt, medan jag skriver detta har han somnat (eller åtminstone tystnat) om på en ramsa men hostat och vaknat igen och ylar nu igen. Gav just nu ny ramsa. är det vanligt att det strular så här vid sjukdom?
Han går sedan en vecka (ungefär när strulet började), hur länge är det stökigt när ett nytt utvecklingssteg tas? Kan det vara det också som spökar?
Vi har också släppt lite på rutinerna på dagen....

Det är nämligen jättesvårt att få honom att sova två lurar så ibland blir det bara 20 min eller ingen sömn alls, någon gång har han sovit senare är vanligt, särskilt på em. Han sover ivagnen och vi måste rulla den/vagna. Gav upp att sova inne efter vårt katastrofala försök i början av kuren.
Funderar på att gå över till 1 daglur efter lunch, vad tror ni? Lite tidigt (drygt 10 mån), men han är ju tidig med det mesta, hänger det ihop? Ska vi samtidigt dagkura? Kan ju inte hålla på timtal och söva honom på dagtid nu när vi fått honom att sova på natten..
Nu har han aahht en liten stund och nu är det tyst så nu sover han nog. Till nästa hostattack......
Tacksam för lite mer av era goda råd!