Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Gablex

Inlägg av Gablex »

...och en till från mig!

Jag tycker att du ska spara ditt födelsedagsinlägg. Ta fram det - och känslan - någon dag när allt inte känns på topp. Det var ren kärlek! :heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Fjällmor: Åh tack :D 8) :heart:

Elle: Tack och kram :heart:

Favvo-Susan: Tack så mycket :heart:

Gablex: Will do, tack för din hälsning :heart:

BM-besöket igår kunde förtälja att lillasysters hjärtljud låg på 150 och att magen var på medelkurvan för veckan.

:heart: Kram från Nancy
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Åh! Missat att du fyllt år! :heart: En grattiskram såhär i efterhand skickar jag!
Vilken fin liten dikt du fick med där, fick lite Ferlinghetti känsla :D

Skönt att höra att allt är bra med lillasyster!

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Nancy!

Nyfikna jag undrar om det är några likheter mellan denna graviditet och med storasystrarnas? Börjar du få ordning på diabetesen?

Jag följer din tråd med glädje :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

blivandemamma: Tack för din hälsning :heart: Blir jättenyfiken på vem denna Ferlinghetti är 8) :wink:

Elle: Åh kära Elle :heart: inget är sig likt :shock: Därav vår gissning att det var en pojk denna gång :wink:

Leia och Lussi:
-kraftigt illamående i början
-viktökning mest i början
-sugen på frukt, juice, surt, yoghurt
-fin hy
-tjockt hår
-magen "högt upp"
-pigg efter första 3 mån

Lillasyster:
-knappt illamående alls
-ingen viktökning förrän efter v.10 (och då med besked istället)
-sugen på fett och kött
-bedrövlig hy
-tappar hårstrån i mängder
-graviditetsdiabetes
-magen "lågt ner"
-trött som bara den
-foglossningssmärtor

Men, trots allt och trots diabetesen är detta min hittills lättaste graviditet och jag tror det beror på att jag mått bättre psykiskt denna gång :D

Diabetesen är det som är verkligt besvärligt. Jag blir sämre etappvis och förra veckan var en sån vecka. Då måste jag strama åt kosten ytterligare och jag blir trött och får huvudvärk. Sen stabiliserar det sig ett tag och livet känns ljust igen. Men än så länge lyckas jag mota bort insulinet och det är värt mycket.

:heart: Stor kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nämen GULLE-GULLE-GULLE-NANCY! Har jag missat din fölse'da? :shock: Grattis en masse! 36 fjuttiga år och tre barn. Ujujuj, vilken produktionstakt!

Och att det var en LILLASYSTER :heart: har gått mig heeeelt förbi. Vad är jag för cybervän? En bedrövlig en, hörru. [-X

Puss på magen och på plötnosarna därhemma.

Jannika
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

ahha, jag trodde vi pratade poesispråket, det var det jag försökte mig på 8)

Här kan du läsa Ferlinghettis autobiography
http://www.poetryfoundation.org/archive ... ?id=171599

:D
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika: Men raraste du, du har haft mycket omkring dig varav jag önskar av hela mitt hjärta att det varit trevligare ting.

:heart: Tack kära vän för fina gratulationer :heart:

blivandemamma: Jo visst pratade vi poesispråk, bara det att jag inte är vidare bevandrad i det :wink: Tack för länk :thumbsup:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack för din förlåtelse trots mina försummelser. :heart:

Läste i morgontidningen om en ny studie där det visade sig att rundare mammor får fler pojkar. :wink: :lol: Teorin är att det krävs mer energi för att föda upp en pojkbebi så de morsor med lite hull har större chans/risk att få pojkar än de mer suuuuusigt smala. Förklarar ju alla dina flickor men inte mina, haha!

I U-länderna är det överskott på flickbebisar och i I-länderna på pojkar tydligen.

Kram Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Nancy!

Vad intressant hur olika graviditeter kan vara, kroppen är verkligen fantastisk!

Ser du något samband med när de sämre dagarna kommer med diabetesen?

Jag tycker att du är så STARK!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika dear :heart: , undersökningen förklarar att Leia bidde en tös (jag vägde under 50 kg då jag blev gravid) men sen borde det ha blivit två pojkar på raken :wink: Inte för att jag skulle byta ut nån av mina töser dock :roll: :wink: :heart:

Elle :heart: , tack för din intressanta fråga men jag har inget bra svar. Vet bara att det känns som om diabetesen blir sämre etappvis, hämtar sig, står still och efter några veckor blir ytterligare lite sämre. Tyvärr i linje med vad "de" varnade för eftersom jag fick det så (ovanligt) tidigt i graviditeten.

Eftersom moderkakan ligger i vägen har jag hittills inte känt så starka buffar. Igår (v.21+3) var de dock så starka så jag satt och skrattade högt för mig själv på bussen. Kunde inte låta bli att berätta för tjejen bredvid :wink:

Fick igår kallelse till kejsarsnittet men här är nåt lurt ser ni... :? Som vanligt med andra ord och jag har inte kunnat sova inatt. Är så bränd efter förra sommarens turer. "Alla" har sagt att pga diabetesen skall jag föda på spec.förlossningen och så får jag kallelse till normalförlossningen :!: Har de ens läst journalen :?: Trött blir jag på att behöva kolla upp allt själv :evil: Säkert inget fel alls på normalförlossningen men jag vill att bebisen skall få den extra omvårdnad och tillsyn hon kanske behöver dagarna efter.

Är annars inte så mycket på forumet dessa dagar. Kämpar med körkort och det har varit några intensiva veckor med lektioner, toriprov och senast igår halkbana.

Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev: Fick igår kallelse till kejsarsnittet men här är nåt lurt ser ni... :? Som vanligt med andra ord och jag har inte kunnat sova inatt. Är så bränd efter förra sommarens turer. "Alla" har sagt att pga diabetesen skall jag föda på spec.förlossningen och så får jag kallelse till normalförlossningen :!: Har de ens läst journalen :?: Trött blir jag på att behöva kolla upp allt själv :evil: Säkert inget fel alls på normalförlossningen men jag vill att bebisen skall få den extra omvårdnad och tillsyn hon kanske behöver dagarna efter.
:idea: Precis som jag misstänkte, en miss i kommunikationen. Har kollat upp idag och jag ska vara på spec.förlossningen/bb. De hade dock inte sina listor klara för augusti men eftersom jag är i v.38+0 söndag 080824 gissar jag på nån dag under veckan som följer.

Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

SKÖNT :-)
Men märkligt att man ska behöva sån koll själv på allt.

Snart dax ju!

Kram :heart:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Följer minsann denna tråd, så fort jag har chansen, vad kul att du ska ta körkortet :) .
Det borde jag göra också, men får aldrig tummen ur... :lol:

Kram på er :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tessan: :heart:

sonica: :heart:

:idea: Igår fick jag brev från Östra spec.förlossning med kallelse till inskrivning och kejsarsnitt.

Inskrivningen bli måndag 25/8 och själva snittet 26/8 :heart:

Vi har beställt ett vaket snitt utan ingredienser som benbrott. körtelfeber eller livmoderinflammation :wink:

Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"