Jag tycker att du ska spara ditt födelsedagsinlägg. Ta fram det - och känslan - någon dag när allt inte känns på topp. Det var ren kärlek!
Nancyfamiljen på nya äventyr
-
Nancy
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
-
Nancy
blivandemamma: Tack för din hälsning
Blir jättenyfiken på vem denna Ferlinghetti är 8)
Elle: Åh kära Elle
inget är sig likt
Därav vår gissning att det var en pojk denna gång
Leia och Lussi:
-kraftigt illamående i början
-viktökning mest i början
-sugen på frukt, juice, surt, yoghurt
-fin hy
-tjockt hår
-magen "högt upp"
-pigg efter första 3 mån
Lillasyster:
-knappt illamående alls
-ingen viktökning förrän efter v.10 (och då med besked istället)
-sugen på fett och kött
-bedrövlig hy
-tappar hårstrån i mängder
-graviditetsdiabetes
-magen "lågt ner"
-trött som bara den
-foglossningssmärtor
Men, trots allt och trots diabetesen är detta min hittills lättaste graviditet och jag tror det beror på att jag mått bättre psykiskt denna gång
Diabetesen är det som är verkligt besvärligt. Jag blir sämre etappvis och förra veckan var en sån vecka. Då måste jag strama åt kosten ytterligare och jag blir trött och får huvudvärk. Sen stabiliserar det sig ett tag och livet känns ljust igen. Men än så länge lyckas jag mota bort insulinet och det är värt mycket.
Stor kram från Nancy
Elle: Åh kära Elle
Leia och Lussi:
-kraftigt illamående i början
-viktökning mest i början
-sugen på frukt, juice, surt, yoghurt
-fin hy
-tjockt hår
-magen "högt upp"
-pigg efter första 3 mån
Lillasyster:
-knappt illamående alls
-ingen viktökning förrän efter v.10 (och då med besked istället)
-sugen på fett och kött
-bedrövlig hy
-tappar hårstrån i mängder
-graviditetsdiabetes
-magen "lågt ner"
-trött som bara den
-foglossningssmärtor
Men, trots allt och trots diabetesen är detta min hittills lättaste graviditet och jag tror det beror på att jag mått bättre psykiskt denna gång
Diabetesen är det som är verkligt besvärligt. Jag blir sämre etappvis och förra veckan var en sån vecka. Då måste jag strama åt kosten ytterligare och jag blir trött och får huvudvärk. Sen stabiliserar det sig ett tag och livet känns ljust igen. Men än så länge lyckas jag mota bort insulinet och det är värt mycket.
Nämen GULLE-GULLE-GULLE-NANCY! Har jag missat din fölse'da?
Grattis en masse! 36 fjuttiga år och tre barn. Ujujuj, vilken produktionstakt!
Och att det var en LILLASYSTER
har gått mig heeeelt förbi. Vad är jag för cybervän? En bedrövlig en, hörru. [-X
Puss på magen och på plötnosarna därhemma.
Jannika
Och att det var en LILLASYSTER
Puss på magen och på plötnosarna därhemma.
Jannika
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
ahha, jag trodde vi pratade poesispråket, det var det jag försökte mig på 8)
Här kan du läsa Ferlinghettis autobiography
http://www.poetryfoundation.org/archive ... ?id=171599

Här kan du läsa Ferlinghettis autobiography
http://www.poetryfoundation.org/archive ... ?id=171599
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
-
Nancy
Tack för din förlåtelse trots mina försummelser.
Läste i morgontidningen om en ny studie där det visade sig att rundare mammor får fler pojkar.
Teorin är att det krävs mer energi för att föda upp en pojkbebi så de morsor med lite hull har större chans/risk att få pojkar än de mer suuuuusigt smala. Förklarar ju alla dina flickor men inte mina, haha!
I U-länderna är det överskott på flickbebisar och i I-länderna på pojkar tydligen.
Kram Jannika
Läste i morgontidningen om en ny studie där det visade sig att rundare mammor får fler pojkar.
I U-länderna är det överskott på flickbebisar och i I-länderna på pojkar tydligen.
Kram Jannika
-
Nancy
Jannika dear
, undersökningen förklarar att Leia bidde en tös (jag vägde under 50 kg då jag blev gravid) men sen borde det ha blivit två pojkar på raken
Inte för att jag skulle byta ut nån av mina töser dock
Elle
, tack för din intressanta fråga men jag har inget bra svar. Vet bara att det känns som om diabetesen blir sämre etappvis, hämtar sig, står still och efter några veckor blir ytterligare lite sämre. Tyvärr i linje med vad "de" varnade för eftersom jag fick det så (ovanligt) tidigt i graviditeten.
Eftersom moderkakan ligger i vägen har jag hittills inte känt så starka buffar. Igår (v.21+3) var de dock så starka så jag satt och skrattade högt för mig själv på bussen. Kunde inte låta bli att berätta för tjejen bredvid
Fick igår kallelse till kejsarsnittet men här är nåt lurt ser ni...
Som vanligt med andra ord och jag har inte kunnat sova inatt. Är så bränd efter förra sommarens turer. "Alla" har sagt att pga diabetesen skall jag föda på spec.förlossningen och så får jag kallelse till normalförlossningen
Har de ens läst journalen
Trött blir jag på att behöva kolla upp allt själv
Säkert inget fel alls på normalförlossningen men jag vill att bebisen skall få den extra omvårdnad och tillsyn hon kanske behöver dagarna efter.
Är annars inte så mycket på forumet dessa dagar. Kämpar med körkort och det har varit några intensiva veckor med lektioner, toriprov och senast igår halkbana.
Nancy
Elle
Eftersom moderkakan ligger i vägen har jag hittills inte känt så starka buffar. Igår (v.21+3) var de dock så starka så jag satt och skrattade högt för mig själv på bussen. Kunde inte låta bli att berätta för tjejen bredvid
Fick igår kallelse till kejsarsnittet men här är nåt lurt ser ni...
Är annars inte så mycket på forumet dessa dagar. Kämpar med körkort och det har varit några intensiva veckor med lektioner, toriprov och senast igår halkbana.
Nancy
-
Nancy
Nancy skrev: Fick igår kallelse till kejsarsnittet men här är nåt lurt ser ni...Som vanligt med andra ord och jag har inte kunnat sova inatt. Är så bränd efter förra sommarens turer. "Alla" har sagt att pga diabetesen skall jag föda på spec.förlossningen och så får jag kallelse till normalförlossningen
Har de ens läst journalen
Trött blir jag på att behöva kolla upp allt själv
Säkert inget fel alls på normalförlossningen men jag vill att bebisen skall få den extra omvårdnad och tillsyn hon kanske behöver dagarna efter.
-
Gäst
-
Nancy