Hej!
Vad roligt att höra ifrån dig igen

. men tråkigt att den lilla är sjuk nu igen
En fråga bara varför har du henne inte på mage när hon är förkyld? Jag tycker att magläge är bra då för allt snor rinner ju ut då istället för ner i halsen och magen
Innan hon blev förkyld igen reagerade hon väldigt olika på vagnandet. Vissa gånger somnade hon med det samma. Andra gånger grät hon VARJE gång jag stannade vagnen. Är det "vanligt" i början??
Ja, det skulle jag vilja påstå. Ibland så har hon mer frågor som behöver besvaras och ibland färre. Så är det ju för oss vuxna också. Ibland känner vi oss nöjd och har inte så mycket funderingar, men ibland funderar vi och söker svar, eller hur?
Om jag skall vagna bort ett av nattmåltiderna vilket skall jag då satsa på? Som det är nu somnat hon någon gång mellan 19.00 och 20.30 och sover mellan 4 och 6 timmar. Dvs att hon vaknar mellan 23 och 02. Och då måste hon ju äta!!! Eller? När hon äter då sover hon typ 2-2,5 timmar efteråt. Och det måste väl va här jag skall vagna? Alltså vid 03-04.30. Ofta är det svårt att få henne att somna om när hon har varit uppe och ätit vid denna tiden...
Det vanligaste är att man ibörjan har nattmål 23, 01, 04 och då börjar man med att vagna bort 01-målet. Ca en månad senare 23-målet och vid fyra månader 04-målet. Om jag var du skulle jag helt enkelt bestämma när nattmålen ska ligga och ställa en klocka så att du vaknar. Ta försiktigt upp den lilla och mata henne. Om hon vaknar när det inte är dags att äta så vagnar du. Det är du som ska ta ledningen och förekomma henne. Hur låter det?
Hann testa att vagna en enda natt - jobbade på i 45 min. och fick henne att sova 30 min efter det... Det var väl inte helt meningen?
Jo, ibörjan kan det vara så. Det här är en process som tar sin tid. Jag upplever det som om allt börjar flyta på någon gång mellan 2 och 3 månader. Då är överlevnadsångesten stillad och barnet börjar så smått få kontroll över sin kropp. Så det första dagarna med vagning kan det bli så att det blir mycket frågor, men det kommer att gå över. Framför allt nu när hon är proppmätt. Då kommer frågorna bli färre och färre eftersom hon vet att maten inte tar slut. För du stödmatar väl fortfarande med flaskan?
Och en annan fråga: Tänker på att hyra en elektrisk bröstpump. De säger att det stimulerar produktionen. Någon som har testat och med vilket resultat?
Har inte själv prövat men hört att det är bra. Har du fått Tors mammas tips på hur man ökar sin bröstmjölksproduktion? Jag tror det. Titta bakåt i din tråd
Hoppas du har någon nytta av mina svar.
Kramar
Ida