Har fått familjeförökning för 14 dar sen –en fantastisk liten flicka
Men – jag kan inte få standardmodellent till att funka – särskilt inte på nätterna och har 1000 frågor. Det tar alldeles för lång tid. Både på dagarna och på nätterna, och de senaste två nätterna har jag inte fått till det alls, dels för att hon har varit lite täppt, och dels för att hon sväljer luft och inte får upp raparna.
Mitt stora problem har varit just det med raparna. Hittade äntligen en bra metod mot raparna som första veckan annanrs betöd, att jag några nätter gick runt med ett skikande barn 2-3 timmar på natten även om jag hade matat på som en galning efter standardmodellens alla regler. På dagarna funkade allt fint (alltså med raparna), men på nätterna grät hon och hade ont. Metoden gick ut på att avbryta amningen efter 5 min. Och låta henne rapa.Och det funkade
Men oavsett detta känner jag mig som en mycket trött mjölkko nu! Har jättelånga amningspass som ofta slutar med att hon somnar innan social delaktighet och blöjbyte. Skall jag väcka henne då eller lägga henne
20 minuters pass på nätterna kan jag glömma allt om! Det tar flera timmar och de sista två nätterna har hon vaknat så fort jag har lagt henne eller 5-10 min efter. Har då gett henne påfyllning, men det funkar heller inte och till sist har jag somnat med henne i armarna i soffan. Inte bra för min sömn och säkert inte bra för henne.
Vad gör jag för fel? Är helt slut och har inte överskott till varken henne, storasyster eller fadern.
AW får allt att låta så lätt –inte minst rapandet, som bara beskrivs som ”och så lilla rapen” mer eller mindre... eller "nu dröjer det kanske lite med lilla rapen" - jo tack säger jag bara.
Vill så gärna slippa kura henne som jag blev tvungen till med Rebekka för att jag inte hade läst på ordentligt – hade missat att de inte skulle ammas i sömn mer när de blev ca 3 veckor, så jag ammade henne i sömn till hon var 10 månader...
Tycker att jag är påläst nu, men har väl ändå missat nåt eftersom det är så svårt.
Hjälp...
Ulrika